Sari la conținut

17 dascăli braşoveni au aflat cele mai noi tehnici de predare și însușire a muzicii

17-dascali-brasoveni-au-aflat-cele-mai-noi-tehnici-de-predare-si-insusire-a-muzicii-

Centrul de Educaţie pentru Dezvoltare Durabilă SCHUBZ Râşnov a derulat, în parteneriat cu Primăria Râşnov şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Braşov, la finalul lunii mai, o sesiune pilot de pregătire pentru învăţătorii din Râşnov şi Braşov, eveniment intitulat „Tehnici de utilizare a muzicii în procesul educaţional primar în Germania”.

Timp de 4 zile, Jurgen Elsen, învăţător cu o experienţă de 25 de ani şi coordonator al profesorilor de muzică în regiunea Schweinfurt (Bavaria), le-a împărtăşit celor 17 învăţători români participanţi cele mai noi tehnici de predare și însușire a muzicii pentru elevii din ciclul primar.

  Au avut loc atât sesiuni teoretice cât şi demonstraţii practice cu elevii Şcolii Peter Thal din Râşnov şi cei ai Şcolii Gimnaziale nr. 19 din Braşov.

„Am prezentat cele mai noi metode din Bavaria de a folosi muzica/ritmul şi a transmite bucuria muzicii în timpul orelor de curs. Nu e nevoie de o pregătire muzicală specială, sunt idei şi jocuri simple pe care orice învăţător le poate aplica. A fost foarte important pentru mine să întâlnesc învăţătorii români şi m-am bucurat că cei prezenţi la sesiunile de formare au intrat repede în jocurile propuse de mine. A fost uşor să transmit tot ceea ce ştiu şi învăţătorii români au fost foarte receptivi. Am lucrat foarte bine şi cu copiii pentru că muzica trece peste barierele de limbă sau cultură. Am cântat cu ei în limba română, în germană, în engleză şi chiar africană.

Pentru că m-am născut în România şi am făcut şcoala la Râşnov şi Braşov, pentru mine a fost şi o experienţă emoţională importantă, a fost ca un cerc care se închide peste ani. Şcoala care m-a format este locul în care mă întorc cu drag să ajut colegii învăţători. Şi sper că ceea ce am început să se continue într-un cadru chiar mai larg”, a mărturisit Jurgen Elsen la finalul sesiunii.

 Învăţătorii din judeţ au arătat un interes major pentru aceste mainifestări, astfel că se vor face demersuri pentru dezvoltarea unui parteneriat între inspectoratele şcolare din Braşov şi Schweinfurt şi extinderea acestui proiect pilot către toţi învăţătorii din judeţul Braşov.


    „Atelierele de lucru au avut un impact important în rândul cadrelor didactice participante şi a elevilor. Inspectoratul Şcolar Judeţean Braşov doreşte continuarea şi extinderea proiectului pentru că muzica trebuie să îşi regăsească locul şi importanţa în învăţământul primar”, a concis Mihaela Zugravu, inspector în învăţământul primar IŞJ Braşov


    Un alt punct important al acestui proiect a fost achiziţia unui set de instrumente educative de către Primăria Râşnov (15 ukulele, 2 seturi de instrumente Orff, 2 seturi de Boomwhackers, 1 keyboard, 2 cajon), instrumente ce vor putea fi folosite gratuit din acest moment de învăţătorii de la cele 3 şcoli din Râşnov.

„Râşnovul, la fel ca majoritatea localităţilor din Transilvania, a avut o tradiţie îndelungată privind muzica. În anii '80 au existat chiar două fanfare unde peste 60 de muzicieni (tineri şi adulţi) au putut să se exprime şi să ne încânte. Prin ceea ce facem azi vrem să readucem această bucurie în comunitatea locală şi pas cu pas să reconstruim fanfara de la Râşnov. Este un proiect de lungă durată ce trebuie construit în timp, începând cu cei mici”, a afirmat Liviu Butnariu, primarul oraşului Râşnov.

„Vreau să felicit iniţiativa de a cumpăra instrumentele. În Germania fiecare şcoală are o bază de instrumente muzicale şi sper că modelul de la Râşnov să fie preluat în toată România”, a adăugat Jurgen Elsen.

Comentarii

Ultimă oră