16 martie este termenul limită pentru depunerea de către asociații sau fundații a proiectelor culturale în vederea obținerii de cofinanțare pe ghidul lansat de Primăria Brașov. 

Vineri, 16 februarie, a fost lansat anunțul și publicat pe site-ul primăriei și ghidul de finanțare pentru aceste proiecte. Anul trecut, 28 de evenimente culturale au beneficiat de suport financiar din partea municipalității, cofinanțarea alocată de aceasta fiind de peste 1.7 milioane de lei.

Viceprimarul Mihai Costel a precizat că bugetul alocat pentru proiecte culturale a rămas și în acest an de 2 milioane de lei, raționamentul pentru alocarea acestui buget fiind că tocmai faptul că anul trecut nu s-a reușit cheltuit întreaga sumă alocată.

În 2017, au avut loc în total trei sesiuni pentru depunerea de proiecte, tocmai pentru a cheltui toți banii alocați acestui capitol, iar dacă în prima sesiune au fost selectate 22 de proiecte, iar în cea de-a doua alte șase, în ultima sesiune nici unul dintre proiectele depuse nu a întrunit condițiile pentru a beneficia de finanțare.

Și anul acesta, dacă la prima sesiune nu se vor acorda toți banii disponibili pentru cofinanțare, se vor organiza noi sesiuni, singura condiție fiind ca proiectele să fie implementate până pe 31 decembrie 2018.

Una din principalele modificări aduse la ghidul de finanțare, care va fi menținută doar anul acesta, este că se va puncta în plus relevenața proiectului pentru aniversarea Centenarul Marii Uniri.

De asemenea, au mai fost aduse niște clarificări, cum ar fi de exemplu faptul că se finanțează doar proiectele ce se desfășoară în municipiul Brașov sau că modul în care se face decontarea trebuie să fie mult mai clar, pentru a nu mai exista discuții între municipalitate și beneficiar.