Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a elaborat un proiect de Hotărâre pentru aprobarea închiderii unor părţi din infrastructura feroviară proprietate publică a statului. Reprezentanţii MTI şi-au motivat decizia prin faptul că o serie de părţi ale infrastructurii feroviare nu prezintă atractivitate pentru operatorii de transport feroviar şi nu sunt utile nici pentru activităţile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate "C.F.R." - S.A.,  iar multe porţiuni neexploatate sunt afectate de cele mai multe ori de furturi şi devastări, ceea ce conduce la cheltuieli suplimentare importante. Mai mult, susţin reprezentanţii ministerului,  prin reutilizarea componentelor  excedentare se pot realiza economii importante. De asemenea sumele rezultate din valorificarea elementelor rezultate în urma casării şi dezmembrării căilor ferate vor fi utilizate numai pentru lucrările de întreţinere şi reparaţii ale infrastructurii feroviare publice din România.  MTI a publicat şi lista porţiunilor de cale ferată ce urmează a fi casate. Dintr-un total de 1.147 de kilometri, din judeţul Braşov urmează a fi dezafectaţi 37,734 de kilometri, vizate fiind şinele nefolosite din staţiile CFR. Din gările amplasate pe traseul Braşov-Podu Olt, urmează a fi casaţi 11,03 de kilometri de cale ferată, de pe porţiunea Braşov-Sighişoara, 8,601 kilometri, din gările ce leagă Braşovul de Predeal 8,698 de kilometri, iar din gările de pe ruta Braşov-Siculeni, 9,405 kilometri.