Sari la conținut

5 motive pentru care să alegi dezvoltarea software în regim nearshore

5-motive-pentru-care-sa-alegi-dezvoltarea-software-in-regim-nearshore

Fiecare proprietar de afaceri își dorește ca afacerea sa să fie una de succes. Unul dintre secretele succesului este să știi să profiti, la momentul potrivit, de oportunitățile pe care ți le oferă piața. Dar, pentru a profita la maximum de fiecare oportunitate, accentul trebuie să fie pus pe afacere și pe piață. O modalitate extrem de eficientă de a concentra energia în direcția dorită este externalizarea serviciilor de dezvoltare software către o companie de outsourcing.

Outsourcing-ul are trei modele: nearshore, onshore si offshore.

Outsourcing-ul implică relocarea unui proces în altă țară, iar distanța este un factor important. Acest aspect determină în mare măsură costul. Distanța mai mare implică adesea diferențe culturale mai mari, care pot afecta comunicarea, care, la rândul ei, poate afecta proiectul în sine.

Toate acestea au făcut ca nearshoring-ul, tipul de externalizare mai aproape de casă, să câștige teren și să crească în mod constant în popularitate în ultimii câțiva ani.

Iată care sunt 5 motive pentru care să alegi dezvoltarea software în regim nearshore:

1. Nearshoring-ul reduce costurile proiectului IT

Nearshoring-ul permite alegerea unui partener care, nu numai că va livra soluția optimă la timp, dar va crește și eficiența costurilor proiectului. Având în vedere deficitul tot mai mare de talente din domeniul IT și creșterea constantă a costurilor de recrutare și angajare, nearshoring-ul permite companiilor să reducă simultan cheltuielile, să economisească timp și să aducă într-un timp foarte scurt o experiență vastă în proiect. De asemenea, proximitatea unui partener de Nearshoring în Europa înseamnă călătorii mai puțin costisitoare, cu destinații adesea deservite de companii aeriene cu buget redus și un grad mai mare de control. În acest fel, scopul nearshoring-ului este îmbunătățirea serviciilor și reducerea costurilor proiectului.

Nearshoring în România

2. Nearshoring-ul permite accesul la experiența vastă a experților din domeniu

Uneori, companiile au nevoie de abilități sau competențe speciale. Experții IT sunt greu de găsit, greu de recrutat, greu de păstrat, ceea ce obligă companiile să concureze cu alți angajatori pe o piață foarte dificilă. Nearshoring-ul oferă acces la profesioniști într-o anumită tehnologie, care împărtășesc același fus orar și o cultură de lucru foarte asemănătoare. Acest aspect duce la mai puține probleme de comunicare și explică de ce companiile de succes tind să se concentreze numai pe competențele de bază și să lase restul în seama experților.

Spre exemplu un partener de Nearshoring în România poate oferi acces către piața muncii din România, care are un bazin de oameni talentați, calificați și educați. De asemenea, au atitudinea potrivită și spiritul de echipă pentru a-i face dezirabili ca angajați. Fie că este vorba despre procese de afaceri, dezvoltatori de software sau o echipă dedicată serviciului clienți, majoritatea profesioniștilor sunt persoane cu o abordare inovatoare și flexibilă.

3. Nearshoring-ul îmbunătățește forța de muncă a companiei

Uneori, o companie poate avea nevoi crescute pe perioade scurte de timp. Determinarea propriilor angajați de a face muncă suplimentară nu numai că le poate îndepărta atenția de la activitățile de bază, dar îi poate și demotiva, mai ales dacă munca este repetitivă și banală. Nearshoringul proiectelor IT permite dedicarea resurselor pentru activități primare și determină creșterea moralului echipei și a eficienței forței de muncă.

4. Nearshoring-ul salvează proiecte blocate

Ce se întâmplă când proiectul IT cheie, care determină succesul unei organizații, se blochează? În aceste situații este necesară o acțiune imediată pentru a limita pierderile de timp și resurse. Inovația și experiența unui partener nearshore pot fi soluția salvatoare, astfel încât problemele să fie rezolvate rapid și eficient. Încredințarea proiectelor care ar putea fi cruciale pentru întreaga organizație, unor specialiști care demonstrează capacitatea de a furniza rezultate la timp și eficient, este esențială și uneori singura soluție ieftină și rapidă.

5. Nearshoring-ul oferă un avânt concurențial

Deoarece partenerii de nearshoring au experiență cu diferite tehnologii, companii și industrii, aceștia pot oferi o mulțime de sfaturi și soluții extrem de utile. Într-o lume care se află într-o continuă schimbare, nearshoringul aduce foarte multă flexibilitate. În plus, nearshoring-ul creează un spațiu optim pentru dezvoltarea soluțiilor de top, permițând afacerii să depășească concurența și să îmbunătățească competitivitatea generală.

Decizia de externalizare a serviciilor de dezvoltare software către o companie de nearshoring necesită o analiză atentă a priorităților de afaceri. În egală măsură, trebuie analizată existența resurselor și abilităților necesare pentru a oferi o soluție de succes care adaugă valoare afacerii. Angajarea unui partener de nearshoring poate părea că îngreunează proiectul, însă beneficiile unei astfel de decizii fac cu adevărat diferența.

Nearshoring-ul nu numai că oferă capacitatea unei companii de a se concentra pe competențele de bază și de a aloca resurse externe pentru inovare, dar asigură și o agilitate strategică printr-o tehnologie adecvată.

Comentarii

Ultimă oră