Nouă din zece bolnavi nu îşi cunosc drepturile. Cei mai mulţi nu ştiu nici cum pot reclama abuzurile.

Legea nr. 46 privind drepturile pacienţilor există din 2003 și prevede că pacientul are dreptul să fie informat asupra stării sale de sănătate, a intervenţiilor medicale propuse, a riscurilor şi alternativelor la procedurile sugerate, inclusiv asupra neefectuării tratamentului şi nerespectării recomandărilor medicale.


De exemplu, bolnavii care îşi cumpără medicamente, cât stau internaţi în spital, pot cere banii înapoi. Orice unitate medicală este obligată să deconteze cheltuielile făcute de un pacient.

Din neştiinţă sau din cauza procedurii dificile, oamenii se lasă păgubaşi şi nu profită de legea care îi ajută să-şi recupereze banii cheltuiţi.

Cu toate că pacienţii români nu îşi cunosc drepturile, singurele campanii de informare au fost făcute de asociaţiile private sau de pacienţi.