Cateva firme aeriene care opereaza de pe Otopeni vor fi deviate pe aeroportul de la Ghimbav. Consiliul Judetean si Compania Nationala de Aeroporturi de la Bucuresti poarta discutii pentru a parafa o astfel de intelegere, mai ales ca pista de la Brasov este finalizata. Aceasta negociere se deruleaza mai ales pentru ca una dintre cele doua piste de la Otopeni intra in reparatie capitala, iar aeroportul de la Constanta nu este disponibil sa preia zborurile, pentru ca urmeaza sa intre in reteaua militara NATO.

In urma cu o saptamana Consiliul Judetean a timis o adresa oficiala Companiei Nationale de Aeroporturi Bucuresti – societate de stat care administreaza atat Aeroportul Otopeni, cat si Baneasa. Institutia brasoveana care realizeaza aeroportul de la Ghimbav are intentia de a face un parteneriat, o asociere cu administratia din Capitala, tinand cont si de faptul ca pista de decolare/aterizare a aeroportului de la Brasov este finalizata. Aceasta structura poate fi pusa la dispozitia Companiei Nationale de Aeroporturi, in anumite conditii ce trebuie discutate, precizeaza vicepresedintele Consiliului Judetean Mihai Pascu.
Din cauza faptului ca traficul aerian de pe Otopeni trebuie orientat, sunt cautate solutii pentru ca activitatea sa nu se blocheze. Singura varianta disponibila pentru Bucuresti este aeroportul de la Constanta, insa este amplasat la o distanta mult mai mare decat Brasovul, mai spune vicepresedintele Consiliului Judetean care este de parere ca aeroportul de la Constanta va fi utilizat poate intr-un mod exclusiv de trupele NATO, intr-un viitor apropiat.
Consiliul Județean Brașov solicită prin adresa trimisa la Bucuresti desemnarea unor membri din partea Companiei Naţionale Aeroporturi, care să discute cu reprezentanţii judeţului Braşov detalii tehnice şi mai ales juridice necesare finalizării unui draft de contract de asociere. 

Mai multe detalii in video