A venit mult-aşteptata perioadă de vacanţă, dar cu odată cu asta a crescut şi numărul sesizărilor depuse de braşoveni la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor. Oamenii s-au plâns de serviciile mai multor agenţi economici din domeniul turismului. Printre nereguli se numără şi neconcordanţele dintre ofertele de pe internet şi condiţiile de cazare din realitate, dar şi de problemele legate de plata pachetelor turistice. Dacă vă pregătiţi de concediu trebuie să fiţi foarte atenţi, nu numai la locul unde urmează să fiţi cazaţi, ci şi la contractul pe care îl faceţi cu agentul economic, fie că este vorba despre o agenţie de turism, fie că este vorba despre un administrator de hotel sau pensiune. Asta, pentru că de multe ori, clauzele contractuale sunt incomplete şi vă pot aduce dezavantaje. Conducerea OPC spune că în ultima lună a primit nenumărate sesizări legate de plata avansului şi nerestituirea acestuia, în cazul în care turistul a vrut să renunţe la vacanţă, iar acesta este doar unul dintre exemple. „Este foarte important ca braşovenii să cunoască şi să se informeze corect asupra locaţiei, să acceseze pachetele turistice unei societăţi autorizate şi acreditate în acest sens, iar dacă folosesc agenţii de turism să se asigure că acestea sunt avizate de către Ministerul Turismului”, a spus  Sorin Susanu, comisar şef ANPC regiunea centru Braşov. O altă problemă des întâlnită este cea în care pachetele turistice sunt condiţionate de numărul de turişti înscrişi pentru o anumită vacanţă. În aceste situaţii au existat cazuri în care oamenii au rămas şi fără vacanţă, dar şi fără bani. În doar o lună, cuantumul amenzilor date de inspectorii OPC a ajuns la cifra de 30.000 de lei.