30 noiembrie este termenul limită dat de managerul Vectra Marcel Butuza pentru finalizarea pistei aeroportului braşovean. Zona în care va fi construită este transformată deja în şantier. Toate utilajele constructorului au intrat în teren, încă de săptămână trecută.
Preşedintele Consiliului Judeţean Aristotel Căncescu a precizat că „eu nu vreau să-l dau pe mâna privaţilor. S-a văzut la ultima licitaţie că privaţii care s-au înscris la licitaţie croiau să facă aeroportul lor cu banii noştri. Părerea mea este că noi şi cu municipiul Braşov, în cursul anului viitor, cu potenţialul Primăriei să executăm acel terminal şi drumurile până la terminal şi putem vorbi despre un aeroport funcţional în 2015 spre sfârşitul anului, sau 2016, foarte realist”.
„Cu acest obiectiv Braşovul o să fie pe harta marilor destinaţii turistice, iar numărul turiştilor va creşte. Eu sper că în anul 2015 aeroportul să fie gata şi să avem şansa de a putea spune că Braşovul are un aeroport de talie internaţională. Vom face demersurile necesare împreună cu colegii liberali pentru ca şi Guvernul să contribuie din punct de vedere financiar la acest obiectiv”, a declarat Ministrul Energiei Constantin Nită. „Noi suntem o întreprindere de stat şi vom participa la echiparea cu mijloacele necesare a acestui aeroport, pentru a asigura zborul tuturor avioanelor”, ne-a spus director tehnic ROMATSA Ştefan Niţă. „La ultima şedinţă de Consiliu Local am propus dizolvarea acelei societăţi care fusese înfiinţată cu ceva timp în urmă pentru un proiect iniţial tot în acest domeniu, tocmai ca să nu mai existe nicio interpretare din acest punct de vedere, că ar există o altă variantă sau un alt proiect care să fie luat în calcul sau în discuţie. Am făcut-o din proprie iniţiativă”, a precizat Primarul Braşovului, George Scripcaru.
• Pista 2.820 de metri.
„Acum se execută doar pista de decolare-aterizare care va avea o lungime de 2.820 de metri, lăţime portantă de 45 şi acostamente 2X7,5 metri pe fiecare parte. În plan am elaborat şi o propunere de dezvoltare ulterioară: două căi de rulare, o platformă de parcare a aeronavelor şi o zonă rezervată părţii tehnice şi comerciale. De la Braşov ar putea zbura şi decola avioane de categorie D maximum, cele de tipul Boing 767, 757, Airbus 310, 300, avioane de mediu şi lung curier, precum şi toate clasele superioare a acestora”, a explicat şef de proiect, Alexandru Bărbuceanu.
• „Principala zonă economică a ţării”
„Oamenii aceştia de afaceri sunt chiar interesaţi spre finalizarea aeroportului să participe şi cu părţi financiare, cu bani sau cu servicii aduse în vederea finalizării aeroportului. Deci, aşteptăm să se depăşească faza pistei şi la faza de terminal suntem convinşi că vom fi şi noi parteneri”, a declarat Silviu Costea, vicepreședinte Camera de Comerț și Industrie Brașov. „Pe mine mă bucură faptul că se demarează lucrările pentru că, dacă o să va uitaţi în diagonală, Codlea e la şase, opt kilometri de aeroport. Cred că odată cu acest aeroport, zona Brașovului, judeţul, va deveni principala zonă economică a ţării. Se vor dezvolta, cu siguranţă şi localităţile din jurul acestei investiţii”, a declarat Cătălin Muntean, primar Codlea.