Sari la conținut

Bilanţ la Protecţia Consumatorilor Brașov, după primul semestru de activitate

bilant-la-protectia-consumatorilor-dupa-primul-semestru-de-activitate

De acum, telefoanele date la Protecţia Consumatorului se înregistrează. Instituţia a fost dotată cu un robot telefonic, pentru sesizările telefonice!

În şedinţa Colegiului Prefectural Braşov de ieri, şeful Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului (CRPC) Braşov, Sorin Susanu, a anunţat că, de puţin timp, instituţia a fost dotată cu un robot telefonic, pentru înregistrarea convorbirilor telefonice. Acest dispozitiv este benefic pentru sesizările telefonice, depuse inclusiv de către persoanele cu dizabilităţi. „Noi preluăm sesizările de la aceste persoane. Avem un comisar care se ocupă numai de rezolvarea reclamaţiilor depuse de această categorie de persoane. Acesta merge la domiciliul lor, preia sesizările, le cercetează şi le soluţionează. Ca urmare, când au nevoie, oamenii se pot adresa cu maximă încredere”, a anunţat Sorin Susanu.


    Ședinţa de ieri a fost una şi de bilanţ , după primul semestru de activitate. Astfel, 176 a fost media controalelor efectuate în prima jumătate de an de fiecare din cei 10 comisari cu drept de control de la Comisariatul Regional Braşov, adică un control pe zi, inclusiv sâmbetele şi duminicile.

 Reclamaţiile cetăţenilor au fost motivul pentru 1.200 din cele aproape 1.800 de acţiuni de control desfăşurate de Protecţia Consumatorilor Braşov în prima jumătate a anului 2018. Nemulţumiţi de hrana primită sau de condiţiile de cazare sau simţindu-se nedreptăţiţi de serviciile financiare la care au apelat, braşovenii sau turiştii s-au plâns Comisariatului. În total, s-au aplicat 157 de amenzi, în valoare totală de peste 1,1 milioane lei.

Cele mai multe controale au avut loc şi în acest an la restaurantele, terasele şi magazinele care comercializează produse alimentare.


   Valoarea mărfurilor oprite definitiv de la comercializare a depăşit 21.000 de lei în primele şase luni ale acestui an, cu 3.000 de lei mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Șeful CRPC Braşov, Sorin Susanu, a afirmat că au fost constatate probleme şi la târguri şi oboare: „De exemplu, la Serbarea Junilor au fost descoperiţi cozonaci expiraţi şi depozitaţi în condiţii necorespunzătoare. Atrag atenţia că organizatorii unor astfel de manifestări, că trebuie să asigure toate condiţiile necesare comercializării produselor alimentare, respectiv acces la reţelele de alimentare cu energie electrică, dar şi la surse de apă potabilă.

Sorin Susanu a mai spus că tot în cursul acestui an au existat unele probleme şi cu operatorii economici care vindeau produse cu denumiri derutante. „Se comercializau diverse băuturi cu nume precum «cocain» sau «canabis». La nivel psihologic, pot apărea probleme în rândul tinerilor, motiv pentru care aceste produse au fost retrase de la vânzare”, a mai declarat Sorin Susanu.

De controale nu au scăpat anul acesta nici taximetriştii, având în vedere că unii dintre ei nu respectă prevederile legale ce le reglementează activitatea.


   „Un domeniu căruia i-am acordat o mare importanţă este cel al dezvoltărilor imobiliare din Braşov. Nu în ultimul rând, au existat şi probleme cu locurile de joacă, dar şi cu apa tulbure”, a mai raportat Susanu.

Totodată, Sorin Susanu a amintit că şi în cursul acestui an au fost probleme şi cu unele instituţii financiar bancare sau alţi operatori economici, care au inclus clauze abuzive în contracte. „La fiecare clauză abuzivă demonstrată şi eliminată am dat măsuri de restituire a sumelor încasate necuvenit. Anul trecut, clienţilor li s-au plătit despăgubiri în valoare totală de 282.905 lei, iar anul acesta a fost vorba de198.882 lei”.


    Ca o concluzie, Sorin Susanu a declarat că în cursul acestui numărul de abateri a scăzut comparativ cu perioada similară a anului trecut, ceea ce înseamnă că operatorii economici sunt tot mai atenţi când se pune problema respectării legislaţiei. „Din punctul meu de vedere, îmbucurător este că nu am mai avut abateri atât de grave, care să pună în pericol sănătatea şi integritatea consumatorului, ci am avut numai cazuri răzleţe de toxiinfecţii alimentare şi alte situaţii de acest gen. Cred că un rol benefic l-au avut şi campaniile noastre de informare, consiliere şi mediere”.

Comentarii

Ultimă oră