Sari la conținut

Campionatului National dBDrag Racing la Predeal

campionatului-national-dbdrag-racing-la-predeal

Statiunea Predeal de pe Valea Prahovei va fi gazda finalei nationale a Campionatului National dBDrag Racing Romania in zilele de sambata 24, respectiv duminica 25 septembrie.

Formatul concursurilor dBDrag Racing are radacinile in Statele Unite ale Americii si o vechime de aproape doua decenii. Competitia propriu-zisa are ca scop desemnarea autoturismului care detine  cel mai puternic sistem audio. Concurentii sunt clasificati in grupe in functie de aparatura instalata in masinile inscrise in competitie. Masuratorile sunt efectuate cu aparatura de mare precizie, dezvoltata de catre Wayne Harris, presedintele dBDrag Racing Association, promotorul acestui gen de concursuri la nivel mondial.

In Romania dBDrag Racing a revenit dupa o pauza de 6 ani. In 2014, Vasile Petrasco -  Presedintele onorific al dBDrag Racing Romania si gazda finalei nationale 2016, impreuna cu Ovidiu Moroianu - fost competitor si arbitru asistent si Vlad Vana - arbitru international, au relansat competitiile Car-Audio, iar in numai 2 ani au ajuns la un nivel apropiat de restul tarilor Europei.

V.P.: “Dorinta si initiativa de a ma implica in organizarea acestui gen de concursuri pleaca de la o reala necesitate in industria Car-Audio. Aproape toate tarile din Europa organizeaza campionate proprii in care se pune in valoare munca si investitiile pasionatilor de Car-Audio, iar la noi, pe vremea aceea nu exista nimic oficial. dBDrag Racing Romania face parte din Asociatia Mondiala, functionam si respectam un regulament international comun, iar rezultatele competitorilor nostri sunt recunoscute la nivel mondial. Faptul ca punctajul din campionatul nostru este atribuit ca si cel al tuturor concurentilor din lume, deschide portile participarii acestora la concursurile internationale.”

Ludovic Gheorghe, veteran al concursurilor de profil si pretendent la titlul de Campion National 2016 spune: “La unele clase, nivelul nostru competitional este departe de cel din afara tarii. Cu toate astea, consider ca suntem pe drumul cel bun. Am avut anii trecuti participari internationale, am fost in Austria cu fosta mea masina si pot spune ca am fost la nivelul lor. Pentru a ajunge sus, este nevoie de foarte multa munca. Eu am fost DJ in adoslescenta, iar de la un moment dat am combinat pasiunea pentru muzica, cu pasiunea pentru masini. Am inceput demult, de pe vremea cand erau casetofoane si magnetofoane cu benzi magnetice, si am ajuns azi sa imi dedic foarte mult din timpul liber imbunatatirii sistemului audio din masina. Am un spirit competitiv, concursul Bass-Race fiindu-mi cel mai aproape de suflet, dar si ESPL este provocator datorita complexitatii muncii depuse si a dorintei de a fi intotdeauna cel mai bun la clasa ta”.

Vlad Vana, arbitru international al dBDrag Racing Association va fi prezent la Predeal pentru a juriza competitia din finala: “Activez in domeniul Car-Audio de aproape 20 de ani, iar calitatea de arbitru international am obtinut-o in anul 2005. Pot spune ca am urmarit de aproape evolutia concurentilor de-a lungul timpului si ca ma bucura sa vad o reala ascendenta in ceea ce priveste rezultatele lor.  dBDrag Racing Romania, in aceasta noua formula, a reusit sa scoata in evidenta investitiile in aparatura si in munca a concurentilor. Regulamentul dupa care se desfasoara concursul este cel international, iar treaba mea in acest context este sa ma asigur ca nu exista incalcari ale acestuia, dar sa ii si indrum pe concurentii nou veniti inspre a-si construi masinile respectandu-l. Toate tarile isi desfasoara in aceasta perioada finalele nationale, urmand apoi sa isi ghideze masinile cu cele mai bune rezultate catre Finalele Europene. Anul acesta, Finala Europeana se va desfasura in Italia, unde voi fi prezent si chiar voi avea onoarea de a fi parte din echipa de arbitri”.

In Romania, masina cea mai galagioasa (detine cel mai puternic scor) in mod constant, apartine lui Daniel Flutur din Tecuci. Sistemul sau audio genereaza peste 157 decibeli. Cel mai tanar participant din Campionatul National este Dan Skorka, si el pretendent la titlul national la categoria “Super Street NO WALL”. Dan are doar 17 ani si este sustinut de familie in pasiunea pe care a dezvoltat-o fata de acest domeniu. Sistemul audio l-a conceput si construit singur, iar la fiecare etapa este insotit de tatal sau sau de un prieten, el neavand permis de conducere.

Asadar, galagia din masini se va putea auzi sambata si duminica incepand cu ora 11:00, la Baza de Biatlon din Predeal.

Comentarii

Ultimă oră