Vinerea Neagră a ajuns în România în 2011 și a evoluat constant.

Vinerea Neagră la cel mai mare magazin online a fost primul eveniment de acest gen de la noi, dar de atunci s-au schimbat multe lucruri. Aceste schimbări se văd și la nivelul tranzacțiilor online. În ultimii trei ani, numărul de tranzacții, volumele tranzacționate, coșul mediu de cumpărături, numărul de țări care s-au alăturat evenimentului din România au înregistrat creșteri semnificative. S-a mărit și numărul de țepe de Black Friday, dar asta este altă discuție.

Numărul de tranzacții a crescut de la aproximativ 56.000 în 2013 la peste 120.000 în 2015, iar valoarea totată a comenzilor a evoluat de la 18 mil lei, în 2013, la peste 68 mil lei anul trecut. Coșul mediu de cumpărături a crescut, de asemenea, de la 330 lei la peste 560 lei în același interval de timp. Pentru ediția Black Friday de anul acesta, de pe data de 18 noiembrie, se estimează o creștere de 60% a volumelor tranzacționate, ajungând la o valoare de 110 milioane lei.

Cele mai scumpe produse cumpărate de Black Friday în ultimii trei ani au fost echipamente de fotografiat profesioniste, televizoare, vacanță la Rio. Sumele sunt între 16.800 și 25.000 lei.

Produsele IT&C au fost în fiecare an în topul preferințelor de cumpărare de Black Friday și vor rămâne fruntașe și anul acesta. Și o altă categorie a început să câștige teren, cea formată din produse precum: mobilier, decorațiuni, produse alimentare, produse cosmetice, vinuri și nu numai.

sursa: playtech.ro