Sari la conținut

Haosul din învăţământul românesc continuă, în pofida încercărilor de a-l aduce păe linia de plutire. S-a ajuns în situaţii paradoxale: la Braşov, doar 12 din 66 au obţinut catedrele pe care şi le doreau. Oficialii de la Inspectoratul Şcolar Judeţean au şi o explicaţie: profesorii au candidat pentru posturile unde concurenţa a fost foarte mare.
Noua metodologie de titularizare în învăţământ este cea care a provocat astfel de situaţii. Practic, nu mai contează ce nota a fost obţinută la examen, ci doar strict concurenţa pe catedra de la centrul unde s-a înscris candidatul. În acest context, 20 dintre profesorii braşoveni care au obţinut note între 9 şi 10 nu au obţinut o catedră.
Candidaţii rămaşi fără catedră mai au însă şanse să se titularizeze în cursul anului şcolar. În aceste zile, la Inspectorat, şcolile trimit listele actualizate cu posturi rămase vacante în urma plecării, din diverse motive, ale unor profesori. „Nu trebuie să uităm că au posibilitatea de a se titulariza conform legii, care permite suplinitorilor cu peste 7 să se titularizeze în baza acordului unităţilor în care ei funcţionează“, a declarat pentru bzb.ro Silviana Cioceanu, inspector resurse umane în cadrul Inspectoratul Şcolar Judeţean Braşov.
De asemenea, în data de 16 august va avea loc o nouă etapa de repartizare a posturilor rămase neocupate, 90 la număr, la care vor participa profesorii care au luat note peste 5. Toate posturile rămase vacante şi după această etapă, la care se adaugă fracţiile de normă şi catedrele incomplete, vor fi repartizate în mai multe şedinţe publice care vor avea loc în zilele de 30 şi 31 august.

Comentarii

Ultimă oră