“Dacă îmi spui este posibil să uit; dacă îmi arăţi, îmi voi aminti; dacă mă implici, voi înţelege!” – acesta era motto-ul gazdei noastre de la schimbul de experienţă pe care l-am făcut în Zagreb săptămâna trecută şi sunt de acord cu el.” spune Rodica Bălăşoiu, de la Vlahia INN, unul din cei 10 manageri de hoteluri şi restaurante care a participat la un schimb de experienţă în Croaţia şi Insulele Azore.
 
          Cursurile clasice sunt importante pentru dezvoltarea profesională a fiecăruia dar schimburile de experienţă aduc în plus avantajul că poţi să înţelegi la faţa locului cum funcţionează lucrurile pentru alţii, cum au pus în practică diverse soluţii şi să înţelegi problemele cu care se confruntă.
 
          "Experienţa proiectului din Zagreb a fost una minunată. O combinaţie perfectă între workshop-uri în clasă, facilitate într-o manieră interactivă, exerciţii practice şi role play-uri pentru situaţii provocatoare de management, şi networking cu reprezentanţi din managementul unor hoteluri de succes din Croaţia. Ideile şi experienţele pe care colegii noştri din Croaţia ni le-au împărtăşit, dar şi feedback-ul şi răspunsurile oferite de către grupul nostru, au facut acest schimb de informaţii foarte valoros pentru ambele părţi. Mă bucur că am beneficiat de această oportunitate de dezvoltare personală şi profesională, pe care o recomand cu căldură oricărui manager din zona hotelieră." (Florin Borzea, manager Pensiunea Toscana, Braşov)
 
          Cum poţi să participi la astfel de schimburi de experienţă? “Mediul privat ar trebui să fie deschis iniţiativelor şi proiectelor care se desfăşoară de către şcoli, universităţi şi ONG-uri pentru că acestea pot aduce o serie de oportunităţi pentru companii. Schimburile de experienţă din Zagreb şi Azore s-au desfăşurat în cadrul proiectului TouriSMEComp pe care fundaţia noastră îl implementează cu finanţare din partea programului ERASMUS+. Parteneriatul care s-a creat astfel a făcut posibile aceste vizite, în care managerii au beneficiat de cursuri dar mai ales au putut vizita şi discuta cu managerii de hoteluri şi restaurante de acolo; acest lucru este cel mai important pentru că toată lumea are posibilitatea să viziteze o ţară străină dar este puţin probabil că vei avea ocazia să abordezi probleme de specialitate cu managerii companiilor care te interesează. Aici esenţial este rolul gazdei, el este cel care îţi facilitează întâlnirile cu managerii locali. Din acest punct de vedere dorim să le mulţumim atât organizaţiilor gazdă, partenerii noştri din proiect din Croaţia şi Insulele Azore, cât şi managerilor de hoteluri şi restaurante din Braşov, care au avut deschiderea să participe la acest schimb de experienţă. Ne bucurăm că totul a decurs bine şi acum aşteptăm şi noi să fim gazdă pentru 8 manageri din Turcia, într-un schimb de experienţă similar, săptămâna viitoare.” Ne-a declarat dna. Graţiela Garcea, directorul Fundaţiei pentru Promovarea Intreprinderilor Mici şi Mijlocii Braşov (FPIMM Braşov)