Sari la conținut

Din iulie semnătura electronică devine obligatorie!

Doar 8.165 de firme din cele aproximativ 15.000 din Braşov şi-au înregistrat semnătura digitală.


Depunerea on-line la Fisc a formularului 112 devine obligatorie, de luna viitoare. Angajatorii care nu au certificat digital riscă să fie declaraţi inactivi. Cu toate acestea abia puţin peste jumătate dintre firmele din Braşov  şi-au înregistrat până ieri semnătura digitală, a declarat purtătorul de cuvânt al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Braşov, Laura Oltianu.

Preţ variabil. Începând de luna viitoare, companiile vor depune Declaraţia 112 doar online, proprietarii având astfel termen până în 25 iulie să înregistreze semnăturile digitale. Preţul unei semnături digitale variază între 59 şi 77 de euro, în funcţie de furnizorul ales. În România există trei furnizori de semnături digitale, fiecare lucrând în parteneriat cu câte o instituţie bancară - Cert Sign (parteneriat cu BRD), Digi Sign (parteneriat cu BT) şi Trans Sped (parteneriat cu BCR).

Un singur certificat pentru mai multe firme. Certificatul digital calificat pentru semnătura electronică se obţine de la unul din furnizorii de servicii de certificare acreditaţi în condiţiile legii privind semnătura electronică. Semnătura electronică se eliberează pentru o persoană fizică, aceasta având posibilitatea să reprezinte la Fisc un număr nelimitat de societăţi. Pentru cele peste 400.000 de firme din România se estimează că se vor elibera 30.000-35.000 de cereri de semnături digitale.

Certificatul digital se obţine în circa zece zile. Angajatorii care vor să rezolve problema pe ultima sută de metri trebuie să ştie că din momentul în care se adresează unui furnizor şi până când Fiscul înrolează în sistem certificatul digital trec între opt şi zece zile. Astfel, pentru cei care renunţă mai greu la ghişeu cel mai sigur este să demareze obţinerea semnăturii digitale până cel târziu pe 14 iulie. Dispozitivul este asemănător cu un memory stick şi costă  între 59 şi 77 de euro la emiterea întregului kit. Acesta se reînnoieşte anual cu aproximativ 37 de euro.

Ce riscă angajatorii care nu depun declaraţia 112. Oficialii Fiscului îi sfătuiesc pe angajatorii care încă nu şi-au cumpărat certificat digital calificat să se grăbească să şi-l procure din timp. Ei avertizează că, din luna iulie, o firmă care nu va depune formularul 112 pe internet nu-l va putea înscrie deloc la Fisc. Iar amenzile pot fi usturătoare: de la avertisment, pentru contribuabilii aflaţi la prima abatere, sau 500 lei până la 1.000 de lei, în cazul persoanelor fizice, şi de la 1.000 şi 5.000 de lei pentru companii. În cazul în care contribuabilul nu depune mai multe luni la rând declaraţia 112, Fiscul îl va declara inactiv.

Comentarii

Ultimă oră