Braşovenii care vor să îşi facă buletin nou, să îl schimbe pe cel expirat sau persoanele care vor să îşi înregistreze reşedinţa la o adresă din Braşov își vor putea face online o programare.

Se poate evita astfel situația în care trebuiau să stea vreme îndelungată la rând, pierzând timp prețios, la Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Braşov (SPCLEP) pentru a obţine „bonurile de ordine”.

   Serviciul de programări online este funcţional începând cu data de 1 martie 2017, pe site-ul Primăriei Braşov, www.brasovcity.ro , fiind creat un câmp special, „Programare online depunere cerere eliberare acte de identitate”, care permite completarea formularelor.


  Potrivit şefului Serviciului Evidenţa Persoanelor din cadrul SPCLEP Braşov, Carmen Şchiopu, solicitantul este atenţionat că trebuie să citească Regulamentul de programare online, după care poate completa câmpurile, respectiv data şi ora programării, numele şi prenumele, CNP-ul, numărul de telefon şi adresa de e-mail.

  După completarea acestor câmpuri şi acceptarea condiţiilor de utilizare a aplicaţiei se apasă butonul „Confirmă programarea”, moment în care aplicaţia returnează un mesaj de confirmare, ce conţine detaliile programării, opţiunile de printare a rezervării sau a cererii tip pentru eliberarea actului de identitate, precum şi un cod de acces pe baza căruia se poate reaminti/modifica sau anula programarea. De asemenea, pe respectiva pagină există şi secţiunea „Informaţii utile”, de unde se pot obţine date şi formulare utile.

     Programările realizate online vor fi procesate şi de aparatul care eliberează bonuri de ordine în incinta Serviciului Evidenţa Persoanelor, astfel încât acesta să nu emită tichete pentru ziua şi ora ocupată de o programare online. Reprezentanţii SPCLEP au afirmat că persoanele programate online nu vor primi bon de ordine „clasic”, iar numărul tichetelor disponibile la „automatul” de la sediul serviciului va scădea în funcţie de programările online.

    În fiecare zi, la intrarea pentru public de la SPLT, va fi afişată o listă a programărilor online din ziua respectivă. De asemenea, când îi vine rândul unui „programat online”, acesta va fi anunţat prin sistemul audio că trebuie să se prezinte la ghişeu, iar dacă nu aude sau nu este în sală când se transmite mesajul, „pierde rândul”.

  Celor programaţi online, reprezentanţii SPCLEP le recomandă să recomandă să printeze e-mailul de confirmare a „rezervării”, iar dacă nu au această posibilitate, să îl aibă deschis pe telefonul mobil, pentru a se evita eventualele tensiuni cu cei care au în mână bonurile de ordine luate de la „automat”.

     „Acest sistem este deocamdată experimental. Pe viitor, dacă va fi nevoie, vom achiziţiona aparatură mai complexă, care să permită eliberarea de bonuri de ordine şi pentru persoanele programate online”, a declarat Carmen Şchiopu. Totodată, s-a precizat că vor exista totuși timpi de aşteptare şi pentru persoanele programate online, pentru că nu se poate estima cu exactitate cât timp durează verificarea unui dosar.
..............................................................

    Potrivit datelor SPCLEP, serviciul procesează zilnic, în medie, aproximativ 140-150 de solicitări legate de evidenţa persoanelor (cărţi de identitate, cărţi de identitate provizorii, vize de reşedinţă etc). Într-o lună normală, se procesează aproximativ 2.500 de dosare, însă există şi perioade mult mai aglomerate. De exemplu, vara, numărul dosarelor depăşeşte 3.300 lunar, din cauza solicitărilor venite din partea cetăţenilor care lucrează în străinătate. Luni foarte aglomerate, din cauza solicitărilor de viză de reşedinţă, sunt şi lunile februarie şi octombrie.