Brașovenii vor putea face drumeții sau se vor putea plimba cu bicicleta pe noul drum forestier care traversează muntele dinspre cartierul Noua spre Timișul de Jos, cel târziu din luna august. Noul drum oferă o panoramă deosebită a întregii zone, iar o serie de biciclişti s-au încumetat deja să încerce noul traseu, la care mai este însă de lucru pe un tronson de câteva zeci de metri, scrie bizbrasov.ro.
    Lucrările de finalizare a acestuia au fost reluate abia de săptămâna trecută, ținând cont că utilajele de mare tonaj nu au putut intra în pădure până nu s-a mai zvântat pământul, fiindcă ar fi degradat terasamentele de pământ. „Sperăm să ne ajute vremea, astfel încât din luna august drumul să poată fi utilizat. Lucrările sunt finalizate în proporție de 95%, însă mai este un segment care încă nu a fost amenajat”, a explicat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov. Scopul acestui proiect este de a accesibiliza zona forestieră atât pentru valorificarea ei din punct de vedere economic, cât şi pentru a putea asigura lucrările de silvicultură şi, nu în ultimul rând, pentru a putea dezvolta activităţile de agrement din această zonă, în principal cele legate de drumeţii sau plimbări cu bicicleta, ţinând cont că peisajul este mirific şi există mai multe zone de belvedere.
   Noul drum forestier Crucur, care a fost clădit de la zero, are o lungime de 9,67 km şi urcă până la o altitudine de aproape 800 de metri, fiind urcuş din Noua (zona „La Căciulă”) până la întâlnirea cu Valea Larga Mică. De aici este o porţiune de coborâre, apoi drumul ocoleşte Valea Largă Mare şi din nou devine drum de versant. Drumul mai înfăşoară doua văi paralele cu Valea Largă Mare, iar după ce trece culmea se încheie ca drum de vale de-a lungul Văii Lungi şi se va racorda la Drumul Forestier Varna. Punctul final al Drumului Forestier Crucur este în localitatea Timişul de Jos, în zona gării. Drumul va avea o lăţime de 3,5 metri, iar în curbe de cinci metri. Acesta nu merge pe direct spre Timiş, ci ocoleşte pe unele porţiuni, tocmai pentru a deservi cât mai mult fond forestier, iar pe  traseul său au fost amenajate 33 de podeţe tubulare, pe unde se scurge apa de pe versanţi, scrie newsbv.ro.