Sari la conținut

Fernando Alonso a câştigat Marele Premiu al Germaniei într-un weekend de revenire în forță pentru Ferrari, însă nu fără controverse. Startul părea că decisese ordinea în care maşinile vor trece pe sub steagul în pătrățele, dar Scuderia a fost nevoită să-i ofere o nouă şansă la titlu pilotului spaniol.
„Cărţi” făcute pentru Alonnso. Pentru a treia oară consecutiv, Sebastian Vettel a plecat din pole-position, dar a “reuşit” să piardă  din nou lupta către primul viraj, de data aceasta în fața ambilor piloți Ferrari; concentrându-se exclusiv asupra lui Alonso, neamțul a uitat complet de ocupantul poziției a treia a grilei de start - Felipe Massa; brazilianul a luat un start perfect de pe partea curată a pistei şi după primul viraj conducea plutonul. A fost apoi nevoie ca Massa să “confirme” faptul că "Alonso este mai rapid" pentru ca dublul campion mondial să poată reveni în lupta pentru titlul suprem din acest sezon. Inginerul de cursă al lui Massa şi-a cerut explicit scuze prin radio după ce acesta i-a “predat” poziția de lider coechipierului.
Se va sesiza FIA? Tabăra roşie va fi cu siguranță bombardată cu întrebări (poate chiar şi FIA va investiga cazul), însă e limpede că Ferrari a facut ceea ce trebuia... Deşi nu este deloc corect pentru Massa, mai ales că brazilianul pare să fi “uitat” accidentul din urmă cu exact 1 an, aceasta era calea logică pe care o echipă trebuie s-o pună  în aplicare în astfel de cazuri. Au existat mai multe momente interesante de-a lungul celor 67 de tururi, însă fără doar şi poate ordinele de echipă care au decis practic rezultatul final vor reprezenta cel mai discutat subiect după cea de-a XI-a etapă a sezonului. De asemenea, nu este exclusă o reacție oficială din partea FIA.
Vettel, pe podium. Sebastian Vettel a terminat imediat după cele două  monoposturi Ferrari, iar Lewis Hamilton şi Jenson Button au încheiat pe locurile 5 şi 6, reuşind să surclaseze un Mark Webber lovit de probleme tehnice spre finalul cursei. Startul australianului a fost de asemenea departe de minunat, acesta fiind unul dintre puținele puncte slabe ale monopostul RB6.
S-a lăsat cu amenzi. Conducerea cursei a ajuns la concluzia că cei de la Ferrari au încălcat regulamentul prin impunerea unor ordine de echipă; italienii au fost amendați cu 100.000 de dolari şi World Motor Sport Council va prelua cazul. Articolele 39.1 şi 151c au fost invocate de către comisarii de cursă, iar Ferrari au fost găsiți vinovați pentru impunerea ordinelor de echipă şi vătămarea credibilității sportului. În ciuda concluziei, rezultatul cursei rămâne deocamdată neschimbat, însă viitoare penalizări care ar putea afecta chiar şi clasamentul pot apărea odată ce cazul va fi judecat de către World Motor Sport Council.

Comentarii

Ultimă oră