Orașul Brașov și localitățile din jurul său au format în anii `70 și `80 ai secolului trecut una din cele mai puternice concentrări industriale din România. Industria din această zonă, profilată pe producerea bunurilor intermediare destinate celorlalte ramuri ale economiei a fost puternic afectată de declinul economic înregistrat de România în anii ´90 și de lipsa investițiilor pentru retehnologizare, ceea ce a condus la închiderea mai multor coloși industriali, se arată într-o analiză a celor de la Forbes România, scrie bizbrasov.ro.
      Astăzi, 25 de ani mai târziu, orașul de la poalele Tâmpei renaște, atât din perspectivă industrială – orașul beneficiază de o serie de parcuri industriale –, cât și din punct de vedere al serviciilor. „Brașovul, un oraș cu o bogată tradiție manufacturieră și industrială, se află acum într-un plin proces de renaștere. Economia Brașovului crește cu peste 5% anual, dublul creșterii la nivel național, iar firmele brașovene, multe dintre ele parte din mari companii europene, au exporturi anuale de peste două miliarde de euro”, spune Silviu Savin, partener, Ascenta Management, dezvoltatorul proiectului Coresi Business Park.
Chiar dacă perspectivele sunt îmbucurătoare pentru Brașov și economia sa, ascensiunea orașului este întrucâtva stopată de proiectele de infrastructură, mai exact de întârzierea lor. Tronsonul Comarnic-Brașov, parte a autostrăzii A3 București-Brașov, încă nu este în lucru. Oricum, chiar dacă tronsonul ar fi construit, Brașovul tot nu ar fi legat de București printr-o autostradă, întrucât mai este de construit o bucată între Comarnic și Ploiești.
Nici Aeroportul Internațional Ghimbav, care urmează să deservească Brașovul, nu este încă gata, deși termenul de finalizare era anul 2014. În prezent, sunt realizate pista, în lungime de 2.850 de metri, singura în afara aeroportului Henri Coandă care permite aterizarea unor aeronave de mari dimensiuni, precum și împrejmuirile.