Până în 5 iulie 2020, pe liniile 1, 2, 6 şi 31 vor circula 26 de troleibuze Solaris de mare capacitate!

  După mulţi ani în care, în Braşov, troleibuzele au fost înlocuite cu autobuze, municipalitatea braşoveană începe să revină la vechiul model de transport în comun.

      Astfel, cel mai târziu în 5 iulie 2020, pe străzile din Braşov vor circula toate cele 26 de troleibuze „Solaris Trollino 18”, achiziţionate de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), în parteneriat cu Primăria Braşov, printr-un proiect european.

       Valoarea achiziţiei este de peste 92 milioane lei inclusiv TVA, din care 2% reprezintă contribuţia municipiului Braşov şi 98% fonduri nerambursabile.

      Contractul privind furnizarea vehiculelor a fost semnat ieri, de primarul Braşovului şi de directorul Solaris România, Daniel Ciolan.

         Vehiculele vor circula pe liniile 1, 2, 6 şi 31, alegerea acestor trasee având la bază necesitatea extinderii transportului electric pe rute care nu sunt 100% electrificate. Mai exact, pe sensul de mers spre Livada Poştei ele vor fi alimentate de la liniile de contact până în zona Ceasul Rău. Apoi, îşi vor putea continua drumul „pe baterii” (care au o autonomie de 5 km), pe străzile Iuliu Maniu – Nicolae Iorga – Livada Poştei - Bulevardul Eroilor – Bulevardul 15 Noiembrie, până la Patria, de unde se vor reconecta la firele electrice.

   În cazul liniei 6, va fi nevoie de activarea unui tronson de reţea aeriană neutilizat în prezent, respectiv cel de pe strada Zizinului.
Cum vor fi repartizate troleibuzele

     Conform Primăriei Braşov, prin introducerea transportului electric pe cele 4 trasee se va diminua poluarea în zona centrală a oraşului (până în Livada Poştei), unde se înregistrează cele mai mari volume de trafic, iar transportul public este asigurat în prezent exclusiv cu autobuze Diesel. De asemenea, având în vedere că pe traseu vor circula mai multe troleibuze, va fi diminuat costul ridicat de operare al transportului cu acest tip de vehicule, care în prezent este de 12,49 lei/km.

    Toate cele 26 de troleibuze sunt de mare capacitate (18 m lungime, o capacitate maximă de 130 de locuri, dintre care 40 pe scaune), iar conform planificării prezentate de municipalitatea braşoveană, pe linia 1 vor circula 6 vehicule, pe linia 2 – 3 vehicule, pe linia 6 - 10 vehicule, iar pe linia 31 – 7 vehicule.

  „Troleibuzele vor fi dotate cu toate sistemele şi gadgeturile de la acest moment, ce vor furniza informaţii care să permită gestionarea şi eficientizarea activităţii de transport, respectiv stabilirea numărului de călători, corelat permanent cu traseul, staţia, ora, astfel încât activitatea de transport să fie eficientizată la maximum tot timpul zilei”, a explicat directorul Solaris România, Daniel Ciolan.

      Vor fi achiziţionate şi alte mijloace de transport nepoluante!

    După ce a semnat contractul, primarul Braşovului, George Scripcaru, a declarat că cele 26 de troleibuze fac parte dintr-un program amplu, ce prevede achiziţia a peste 130 de mijloace de transport pe care municipalitatea încearcă să le contracteze prin diferite programe de finanţare nerambursabilă. „În maxim un an de zile sper ca aceste troleibuze să fie puse în funcţiune pe traseele din municipiu. Este o etapă pe care o derulăm în cadrul strategiei de mobilitate şi accesibilitate în interiorul oraşului. Aceasta este doar o primă etapă în achiziţia de mijloace de transport electrice şi hibride, însă nu ne vom opri aici şi nici nu ne vom limita doar la mijloacele de transport”, a declarat edilul. Acesta a amintit că „avem şi alte proiecte de dezvoltare a transportului în comun din municipiul Braşov, pentru care am depus cererile de finanţare cu fonduri europene, respectiv construirea unei parcări de tip «Park&Ride» în Bartolomeu, realizarea unui terminal de transport urban Gara Braşov, construirea unui garaj pentru transportul public sau implementarea unui sistem centralizat de monitorizare şi control al traficului din oraş. De asemenea, vom extinde sistemul de management informatizat pentru transportul public şi vom amenaja benzi dedicate transportului public şi trotuare adiacente. Toate acestea sunt gândite pentru reducerea poluării şi pentru eficientizarea fluxului de călători”.

   Pe de altă parte, directorul RATBV, George Cornea, a declarat că troleibuzele „vor veni dotate conform cerinţelor momentului, cu sistem de informare a pasagerilor cu tracking GPS şi anunţarea staţiei următoare, două unităţi de aer condiţionat pentru pasageri şi una pentru şofer, două display-uri pentru anunţuri şi reclame, patru validatoare, prize USB pentru încărcarea telefoanelor şi altor dispozitive mobile sau wifi. Noi sperăm să le putem opera cât mai repede”.

   Oficial, în prezent, în Braşov troleibuze sunt alocate pentru liniile 3, 7, 8, 10, 33. În realitate, pe aceste rute, transportul electric alternează cu cel Diesel.