Primăria Braşov a primit o serie de precizări privind distribuirea ajutoarelor alimentare acordate prin Programul operaţional “Ajutorarea persoanelor defavorizate”, finanţat din Fondul de ajutor european, însă nici acum nu se ştie data la care aceste ajutoare vor fi distribuite. Municipalitatea va fi notificată cu două zile înainte de livrarea cantităţilor de alimente, dar abia după ce Guvernul, prin Ministerul Fondurilor Europene (MFE) şi Ministerul Muncii, va definitiva procedura de licitaţie pentru achiziţionarea acestora.
Chiar dacă nu se ştie când va începe livrarea, cert este că aceasta se va face în două tranşe, iar din cauza numărului mare de beneficiari, Municipalitatea a solicitat prelungirea termenului de distribuire către beneficiari, de la 30 de zile de la momentul recepţiei, până în 31 martie 2015.

Cetăţenii care nu au primit cupoanele distribuite de guvern, dar care consideră că sunt îndreptăţite să primească aceste ajutoare, respectiv se încadrează într-una dintre categoriile vizate, pot solicita Direcţiei de Servicii Sociale a Primăriei Braşov înscrierea pe o listă suplimentară de beneficiari. “Le recomandăm acestor persoane să vină cu cartea de identitate şi documentele doveditoare privind veniturile în momentul în care va începe distribuirea, pentru a nu face două drumuri. Din acea cantitate suplimentară de 5%, vom putea acorda pe loc aceste ajutoare, dacă documentele atestă că persoana respectivă se încadrează între beneficiari”, a precizat viceprimarul Adina Durbacă. Sediul DSS se află pe strada Panselelor nr. 23, în clădirea Centrului Multifuncţional de Servicii Sociale.

Beneficiarii de ajutoare constând în alimente sunt familiile şi persoanele singure beneficiare ale venitului minim garantat, sau ale alocaţiei pentru susţinerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010, şomerii cu indemnizaţie lunară de până la 400 lei, inclusiv, şi şomerii înregistraţi la AJOFM care nu beneficiază de indemnizaţie, pensionarii cu venituri sub  400 lei/lună, persoanele cu handicap grav şi accentuat, neinstituţionalizate, adulţi si copii; veterani de război sau văduve ale acestora, foşti deţinuţi politici sau beneficiari ai Legii Recunoştinţei, etc.


Câte două cutii de fiecare beneficiar
Pachetul va fi deja ambalat în cutii, astfel încât primăriile nu vor avea decât rolul de a colecta cupoanele din partea beneficiarilor şi de a le înmâna cele două cutii la care are dreptul fiecare beneficiar. Conţinutul fiecărei cutii va fi format din 3 kilograme de făină albă, 3 kg de mălai, o pungă de paste, doi litri de ulei, 2 kg zahăr, patru conserve de carne de porc a câte 300 de grame fiecare, trei cutii de carne de vită în suc propriu a câte 300 de grame fiecare şi cinci conserve de pateu a câte 200 de grame fiecare