Conţinutul manualelor de religie, mai ales cele din clasele primare, a stârnit, în ultimii ani, nenumărate critici. Deşi o parte dintre manuale, care cuprindeau imagini cu impact emoţional mare asupra copiilor, au fost retrase de pe piaţă, noile manuale introduse în reţeaua şcolară la începutul anului şcolar nu sunt lipsite, la rândul lor, de controverse, scrie adevarul.ro.
       În România, Religia se studiază de la clasa pregătitoare până la clasa a XII-a, iar majoritatea covârşitoare a elevilor studiază cultul ortodox. Manualele şcolare sunt realizate de mai multe edituri însă doar după ce au avizul Patriarhiei Române, aşa cum este prevăzut în Protocolul pentru predarea Religiei în şcoli, semnat de Ministerul Educaţiei şi conducerea Bisericii Ortodoxe Române (BOR). De altfel, programa şcolară pentru cultul ortodox se realizează tot sub supravegherea Patriarhiei. Începând cu anul şcolar 2014 - 2015, în clasele întâi şi doua au fost introduse manuale de religie noi, care, cel puţin teoretic, ar trebui să insufle elevilor valori şi atitudini pozitive. Informaţiile din noile manuale ar trebui să respecte învăţătura şi spiritualitatea Bisericii, să fie adaptate experienţei de viaţă a copiilor. În plus, profesorii trebui să se axeze pe relaţiile dintre diferite evenimente istorice şi religioase, iar activităţile practice să promoveze experienţele religioase ale copilului din familie şi biserică.