Istoria firmei britanice Lotus începe în anul 1948 când Anthony Colin Bruce Chapman - un inginer entuziast, pasionat de curse - construieşte prima sa maşină. Modelul Mark 1, construit pe platforma vechiului Austin Seven, a devenit primul Lotus din istorie.

În anul 1951 Chapman a conceput şi construit prima sa maşină de curse pe circuit, Mark 3. Lotus Engineering Company a luat fiinţă în 1952, producţia debutând cu modelul Mark 4, o maşină mai uşoară şi mai puternică decât modelele anterioare concepute de Chapman.
Lotus s-a evidenţiat destul de repede la concursuri, obţinând numeroase succese pe circuitele de la Le Mans, Silverstone şi Nürburgring.
Constructorul britanic a lansat în 2008 modelul Lotus Evora al cărui designer a fost Russell Carr. Lotus Evora este o maşină sport cu patru locuri, motorul său cu şase cilindri în V fiind plasat în poziţie centrală în partea din spate a maşinii. Cutia de viteze are şase trepte şi este cu comandă manuală.
Şasiul este din aluminiu foarte uşor, urmând o tehnologie inovatoare care asigură nişte performanţe dinamice deosebite. Designul maşinii este compus din linii fluide sofisticate şi aerodinamice. Deşi Evora are aerul unei maşini sport mici, foarte compactă la exterior, interiorul său este uimitor de spaţios.
Lotus Evora 124 este versiunea concepută pentru a concura în probele de anduranţă.  Maşina este dotată cu un motor V6 de la Toyota care dezvoltă 400 CP şi o cutie de viteze în şase trepte cu comandă secvenţială. Evora 124 este mai uşoară cu 200 Kg faţă de versiunea de serie şi este echipată cu un rezervor de 120 litri şi pneuri Pirelli.
Ultimul model produs de constructorul britanic, prezentat la Salonul Auto de la Geneva, este Exige S Roadster. Echipat cu un motor V6 de 3.5 litri care dezvoltă 350 CP, roadster-ul britanic sprintează de la 0 la 100 km/h în 3.8 secunde. Maşina a atras atenţia şi a fost aplaudată atât pentru performanţele promise de constructor cât şi, mai ales, pentru designul deosebit.