Au reînceput lucrările de reabilitare pe DN73, între Râșnov și Bran, în județul Brașov.

     Deocamdată se lucrează pe o singură bandă, la ieșirea din Râșnov însă în curând vor mai fi deschise și alte puncte de lucru. Circulația va fi dirijată de semafoare provizorii așa că participanții la trafic sunt rugați să circule cu prudență în zonă. Celor care vor să ocolească tronsonul aflat în reabilitare li se propune traseul DN73A, până în Zărnești și de acolo pe DJ112E, până în Tohanu Nou – Bran.

    ....................................................................................................

    După mai multe luni în care şantierul a fost în conservare, au reînceput lucrările de reabilitare pe DN73 între Râşnov şi Bran. Deocamdată se lucrează pe o singură bandă, la ieşirea din Râşnov, la o casetă de lărgire, dar reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov au anunţat că în perioada următoare vor deschise şi alte puncte de lucru. Purtătorul de cuvânt al direcţiei, Robert Elekes, a precizat că în scurt timp va mai fi deschisă încă o casetă de lărgire între Râşnov şi Zărneşti şi tot în această zonă, vor mai începe lucrările de deviere a unui podeţ.
DN73A, rută ocolitoare.

    „Circulaţia va fi dirijată de semafoare provizorii aşa că vă rugăm să circulaţi cu prudenţă în zonă. Celor care vor să ocolească tronsonul aflat în reabilitare, le propunem traseul DN73A până în Zărneşti şi de acolo pe DJ112E până în Tohanu Nou – Bran”, a anunţat Purtătorul de cuvânt al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov, Robert Elekes.


    Proiectul de modernizarea DN 73 (Piteşti – Braşov) a început în 19 mai 2014, iar până acum lucrările au fost executate în proporție de 42%. Termenul estimat pentru finalizarea proiectului este luna decembrie a anului 2020.

 DN 73, cu o lungime de 103,25 km, din care aproximativ 40 km în judeţul Braşov face obiectul unui program amplu de modernizare printr-un contract desfăşurat de CNAIR din fonduri europene. „În acest scop drumul a fost predat încă din data de 15 martie 2017 concernului format din asocierea a patru firme, respectiv AZVI SA – Straco Grup SRL - Piomar Development SRL - Tractebel Engineering SA, care se ocupă de lucrările de modernizare.

      Lucrările vizează în principal lărgirea drumului la minim 8 metri, din care 7 metri partea carosabila, ranforsarea lui pentru un trafic de 11,5 tone, reconstrucţia completa a 6 poduri şi reabilitarea altor 20. Proiectul mai prevede lărgirea unor curbe, refacerea podeţelor, construirea de şanţuri de evacuarea apei pluviale şi întărirea prin ziduri de sprijin”, au explicat reprezentanţii DRDP Braşov. Valoarea totală a proiectului este de 275,86 milioane lei.

    Luna trecută, atât ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, cât şi directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Neaga, au transmis constructorului un ultimatum, avertizând că, în cazul în care şantierul nu se redeschide până în 20 mai 2019, contractul va fi reziliat.