Sari la conținut
mai-putine-panselute-in-2013

Mai puţine flori, mai mult gazon, că e mai ieftin! Este doar una dintre  propunerile viceprimarului Adrian Atomei pentru reducerea cheltuielilor pe bunuri şi servicii din bugetul pe acest an.

În această perioadă se lucrează la creionarea necesităţilor financiare pe 2013 pentru fiecare instituţie, direcţie şi regie aflate în subordinea Consiliului Local. Atomei spune că în paralel cu elaborarea proiectului de buget, vor avea loc o serie de evaluări la nivelul managementului realizat de instituţii şi regii ce aparţin de municipiu.
Viceprimarii Braşovului stau de vorbă cu toţi şefii de instituţii şi direcţii. Împreună lucrează la elaborarea proiectului de buget pe 2013, în funcţie de necesităţi, posibilităţi de reducere a unor cheltuieli care nu-şi au sensul.
„Am dat exemplul florilor care sunt foarte bune, frumoase, dar poate în loc de 80 de miliarde de lei vechi să încercăm să cheltuim 50 şi să punem mai mult gazon. Sunt lucruri care se pot face şi pe care va trebui să le analizăm cu atenţie. Lucruri pe care de altfel le-am spus şi când eram în opoziţie" a declarat Adrian Atomei, viceprimarul municipiului Braşov.
Documentul va fi aprobat în Consiliul Local, însă nu înainte de a avea loc şi negocierile politice pe proiectele de investiţii. Acelaşi lucru se va întâmpla şi după ce se va finaliza evaluarea managementului realizat de directorii de regii şi instituţii publice aflate în subordinea Consiliului Local.
Viceprimarul Adrian Atomei apreciază că se poate întâmpla că unele conduceri să fie schimbate dacă este necesar. În vizor se află, printre altele, administraţia pieţelor, care a înregistrat o serie de sesizări venite din partea braşovenilor, dar şi Regia Autonomă de Transport, mai ales că RAT va fi transformată în regie metropolitană.
"O să propun să facem astfel de comisii şi pentru instituţiile respective, pentru că sunt cazuri  unde managementul nu a fost unul performant", a mai precizat Atomei.
Bugetul de investiţii din acest an va fi centrat în principal pe asigurarea banilor pentru lucrările deja începute, urmând că săptămâna viitoare să se definitiveze şi noile învestiţii propuse pentru acest an, în funcţie de importanţa lor.
„La acest capitol, discuţiile sunt mai ample, fiindcă trebuie să vedem ce este necesar pentru dezvoltarea Braşovului, respectiv să ne angajăm la investiţii care vor crea şi noi locuri de muncă. Totodată, împrumuturile pe care le va face municipalitatea trebuie analizate cu o foarte mare atenţie. Trebuie să vedem dacă avem nevoie de acei bani sau de fapt se vor duce în nişte «găuri negre»”, a punctat edilul.
De asemenea, în bugetul pe 2013 vor fi introduse şi sumele necesare pentru ca funcţionarii să îşi poată primi salariul reîntregit, după tăierea de care au avut parte din partea guvernului PDL condus de Boc.
Precizăm că taxele şi impozitele locale vor rămâne la aceleaşi cuantumuri ca şi anul trecut, deci, la partea de venituri, Braşovul va avea cam aceiaşi bani ca în 2012 (în jur de 600 de milioane de lei).

Comentarii

Ultimă oră