Sari la conținut

Mihăilescu minimalizează scandalul de la Operă

Maestrul Cristian Mihăilescu a ieşit în faţa opiniei publice, după ce a fost înlocuit de la conducerea Operei Braşov, şi a dat explicaţii.

Asta după ce timp de mai bine de jumătate de an schimbarea din funcţie a fost ţinută la secret. "E o problemă de demnitate", spune maestrul Mihăilescu, după ce situaţia de la operă a devenit publică. Marele maestru Cristian Mihăilescu nu a mai avut contract la Opera Braşov din 31 iulie şi, aşa cum afirmă, chiar dacă este unul dintre cei mai tineri directori de Operă din ţară, i s-a cerut pensionarea. În locul regizorului a fost numită director interimar Cecilia Doiciu, şefa Direcţiei de Cultură din cadrul primăriei. „Aşa fiind legea, am urmat sfatul şi într-o discuţie cu domnul primar şi cu d-na Doiciu, funcţionară la primărie, a spus că pentru o perioadă, până se organizează concursul, unde am tot dreptul să particip, să-mi continui activitatea ca manager iar dumneaei să preia acest lucru şi eu să devin regizor.  Asta se întâmpla la sfârşitul lui martie şi cu rugămintea domnului primar să nu facem public acest lucru pentru că se nasc tensiuni inutile”, a declarat Cristian Mihăilescu, fost director Opera Braşov.
Alţi regizori pe bani mai mulţi. Regizorul Cristian Mihăilescu a muncit luni de zile pentru premiera operetei Liliacul, dar a aflat ulterior printr-o hârtie semnată de doamna Doiciu că trebuie să prezinte proiectul, deşi discutaseră toate detaliile spectacolului. Mai mult, spune Mihăilescu, pentru această operetă ar exista alţi regizori din afară pentru care s-ar cheltui sume suplimentare de bani. „Doamna Doiciu în permanenţă spune că se ocupă de probleme administrative şi că nu se ocupă de părţile artistice, dar cine se ocupă, pentru că cu mine nu s-a consultat niciodată. Este nedibaci dacă ar fi dorit un astfel de tip de schimbare să anunţe că va fi un alt regizor din afară. Dar un spectacol  este pregătit de un regizor până în momentul în care trebuie să intre în producţie şi doar atunci obţii toate aprobările. Aşa că dacă îl schimbi e cel puţin ciudat şi nu pot găsi explicaţii rezonabile”, a mai spus Cristian Mihăilescu, fost director Opera Braşov. „Eu despre partea artistică chiar n-aş vrea să vorbesc pentru că nici nu mă pricep şi nu vreau să vorbesc prostii, deci eu pot să vorbesc numai despre partea de management, dacă vreţi să vorbim despre partea artistică, despre Liliacul,  atunci ne gândim şi facem o conferinţă de presă la operă. Colegii din Consiliul artistic ar dori să lucreze şi cu altcineva şi aceasta este şi dorinţa unei părţi din artiştii care sunt în opera Braşov. Nu înţelegem care este problema, pentru că ne dorim să lucrăm în continuare cu maestrul Mihăilescu”, a declarat Cecilia Doiciu, director interimar Opera Brașov.
Nu ştie dacă se mai întoarce. Maestrul Mihăilescu este într-o situaţie de cumpănă şi nu ştie dacă se mai întoarce la Opera Braşov. Cert este că a lucrat la operă fără un statut, deşi a condus instituţia de cultură 11 ani. „Am avut o discuţie cu dânsul de dimineaţă i-am spus că în continuare ne dorim colaborarea, iar dacă dânsul nu doreşte să colaboreze este exclusiv hotărârea domniei sale”, a completat Cecilia Doiciu. „Aceasta este marea mea dilemă, pentru că ni se poate lua orice, dar nu ni se poate lua demnitatea... sper, e o problemă de demnitate”, a spus în încheiere Cristian Mihăilescu.

Maestrul este recunoscut ca părintele Operei Braşov şi a primit titlul de cetăţean de onoare al Braşovului. El a inaugurat în 2000 prima gală de Crăciun şi spune că reprezentanţii Guiness Book s-au interesat de acest lucru şi e posibil să devină cel mai amplu spectacol de Crăciun din lume. Acum 5 ani, maestrul a inaugurat seria master-classurilor internaţionale de Operă, el susţinând regie şi master class pe 3 continente. Făcând o comparaţie, dacă în anul 2000 în perioada stagiunii opera a avut 4.000 de spectatori, în 2010 s-au înregistrat 21.000. (L.N.)

Comentarii

Ultimă oră