Administraţia municipiului este determinată să strângă orice bănuţ din taxe şi impozite, la bugetul local. În vizor sunt parcările rezidenţiale, pentru care mulţi braşoveni nu mai plătesc, dar şi societăţile care nu şi-au luat certificatul de dare în folosinţă a clădirilor în care funcţionează.
Pentru reglarea acestor conturi, vor lucra împreună Direcţiile de urbanism, fiscală şi cea tehnică.
În municipiu, în acest moment sunt 49.000 de locuri în parcări, din care 47.000 sunt rezidenţiale, restul se afla în administraţia celor de la P&P. „Există locuri de parcare care nu sunt urmărite, pe de altă parte în urma amenajărilor, reamenajărilor şi sistematizărilor au rezultat noi locuri de parcare, ce nu au intrat în circuit şi nu sunt date nici la concesionări, nu sunt nici scoase la licitaţie, practic nu se încasează niciun venit de pe urmă acestora”, ne-a spus Răzvan Popa, viceprimar Braşov. Locurile în care sunt parcate maşinile braşovenilor sunt scoase la licitaţie, pentru ca posesorii de maşini să aibă, pentru o perioadă unui an, dreptul de folosinţă. Pentru asta, omul plăteşte. Teoretic, s-au licitat toate aceste spaţii, practic nu există o evidenţă clară. Pe de altă parte, administraţia publică va încerca să clarifice şi problema financiară pe care o ridică societăţile care, deşi funcţionează în clădiri noi, nu plătesc taxe pe ele, pentru că se folosesc de un tertip legislativ, spune viceprimarul Braşovului Răzvan Popa. „Altă componentă este cea legată de clădirile făcute în municipiul Braşov şi nu sunt date în folosinţă din punct de vedere al documentelor, iar beneficiarii nu plătesc impozit pe clădiri, pe terenuri. Vorbim de imobile mari, de blocuri, de birouri, de sedii de firme care, din păcate, s-au folosit de această scăpare a legii şi nu îşi plătesc impozitul pe terenuri şi pe clădiri”, a mai spus Răzvan Popa.