Podul feroviar de la Budila, prăbuşit anul trecut, a fost inclus pe lista de investiţii a CFR!

   Podul feroviar de la Budila, prăbuşit pe 30 iunie 2018 după o viitură, ar putea fi refăcut şi este inclus în programul de investiţii al CFR Infrastructură pe acest an. Podul de peste râul Tărlung s-a prăbuşit pe o lungime de 50-60 metri.

  „Podul feroviar de la Budila a fost inclus de SRCF Braşov în programul de investiţii din acest an, cu sursă de finanţare asigurată de la Bugetul de Stat. Prima etapă, care prevede achiziţia serviciului de elaborare a expertizei şi a proiectului tehnic, este programată să fie lansată pentru licitaţie în luna august. Costul lucrărilor de reconstructie va fi stabilit în urma elaborării proiectului tehnic”, a explicat Oana Brânzan, purtător de cuvânt CFR.

  Linia de cale ferată Braşov - Întorsura Buzăului a fost dată în folosinţă în 1931, în ultimii 10 ani fiind cedată unui operator privat, Regiotrans. Sunt şase staţii pe traseu (Braşov, Braşov Triaj, Hărman, Budila, Teliu, Valea Teiului, Poiana Florilor, Întorsura Buzăului), iar cel mai scurt timp de parcurs era de 49 de minute.

      Cei mai sceptici susțin că pot doar spera că podul va fi cu adevărat refăcut, exemple despre neputinţa reconstruirii infrastructurii fiind destule, cel mai celebru caz fiind Grădiştea, unde podul a căzut acum 14 ani. Acolo, deşi s-au făcut studii de fezabilitate încă din 2008, lucrurile nu s-au prea mişcat, în ciuda faptului că este un tronson pe care circulau trenurile care legau ţările din fosta URSS de litoralul bulgar şi de Istanbul.