Sari la conținut

Nicio investiţie importantă, zero locuinţe pentru tineri, zeci de străzi cu gropi sau neasfaltate, sute de firme închise, mii de şomeri, fără autostradă, acestea sunt doar câteva dintre "realizările" lui George Scripcaru, ca primar al Braşovului, aflat la final de mandat.

Deşi la alegerile din 2008,  George Scripcaru promitea că va sprijini investitorii să vină la Braşov, " prin crearea unor proceduri de scurtare a circuitului actelor administrative care stau la baza demarării acestor investiţii" bilanţul după patru ani este aproape zero  declară consilierul local liberal,  Adrian Atomei.

În realitate niciun investitor nu a fost sprijinit în ultimii 4 ani, bineînţeles, cu excepţia "prinţului asfaltului şi al pârtiilor", Marcel Butuza, abonat la banii publici de la Primărie.

O altă "gogoneaţă" a lui Scripcaru din programul electoral din  2008 era revitalizarea economică a oraşului prin proiectul "Braşovul - principalul pol de creştere economică şi socială din Regiunea şapte centru". Scripcaru visa la atragerea de finanţări de peste 150 de milioane de euro şi crearea de locuri de muncă pe măsură. Realitatea e însă foarte dură. Peste 15.000 de firme private au fost desfiinţate în ultimii trei ani din cauza birurilor impuse de Guvernul PD-L. Mai mult  niciun proiect nu a fost pus nici măcar pe hârtie din aşa-zisul "Braşovul - principalul pol de creştere economică".  Tot în 2008 Scripcaru spunea că va sprijini crearea unor parcuri tehnologice cu ajutorul Biroului Economic al provinciei Namur din Belgia. Promisiune ca multe altele rămasă doar vorbă.

Scripcaru nu a uitat să promită că în Braşov nu va mai exista nicio stradă cu gropi. De fapt, peste 200 de străzi sunt asfaltate anual de 2-3 ori din cauza calităţii proaste a asfaltului sau a lucrării lui. Apoi peste 50 de străzi sau porţiuni de străzi din municipiul Brasov înca nu au fost asfaltate în cei 8 ani de când este primar George Scripcaru, a adăugat Atomei. Cum ar fi unele din Bartolomeu, Stupini sau din Centrul Vechi.

În ceea ce priveşte problema parcărilor potrivit promisiunilor din 2008, deja de doi ani Braşovul nu ar mai fi trebuit să aibă vreo problemă în această privinţă. Cităm din programul electoral "parcările supraterane vor fi gata în următorii doi ani. Voi introduce obligativitatea ca dezvoltatorii imobiliari de a realiza parcări subterane odată cu ridicarea noilor clădiri". Bilanţul după patru ani e sumbru.  "Niciun dezvoltator imobiliar nu a fost obligat de către Primărie să facă parcări subterane" atrage atenţia consilierul local Adrian Atomei.

Dintre promisiunile electorale ale lui Scripcaru mai amintim construirea de 1000 de locuinţe pentru tineri şi demararea unui amplu program de izolare termică a blocurilor din toate cartierele oraşului. În realitate nu s-a construit niciun bloc cu locuinţe accesibile pentru tineri, iar reabilitările s-au făcut preferenţial. În realitate niciun sfert din blocurile din Braşov nu au fost reabilitate termic. Scripcaru a fost incapabil să atragă fonduri europene pentru  acest proiect, reabilitările şi acelea puţine care s-au făcut, a fost pe cheltuiala braşovenilor.

Scripcaru a promis şi sprijinirea construcţiei autostrăzii sau a aeroportului.  Deşi este vicepreşedintele PDL la nivel naţional, iar partidul său a fost la putere, Scripcaru nu a susţinut în cei 4 ani niciodată construcţia  autostrăzii care să facă legătura dintre Bucuresti şi Braşov. De altfel în cei patru ani de guvernare portocalie autostrada nu a ajuns nici măcar la Ploieşti. În ceea ce priveşte aeroportul,  Scripcaru a pus numai piedici. Iar colegii săi de partid Radu Berceanu sau Mircea Toader şi-au arătat făţiş dezaprobarea ca la Braşov să se facă un aeroport. Atomei a precizat că va prezenta, săptămânal, câte zece promisiuni electorale neonorate de actualul primar.

Comentarii

Ultimă oră