Sari la conținut

Reguli noi pentru remedierea defecţiunilor electrocasnicelor

reguli-noi-pentru-remedierea-defectiunilor-electrocasnicelor

Se schimbă regulile pentru produsele aflate în garanţie. Firmele sunt obligate să repare sau să înlocuiască electronicele şi electrocasnicele în cel mult 15 zile. În plus, vânzătorii vor fi obligaţi să înapoieze banii, dacă produsul stă la reparat mai mult de 10% din perioada de garanţie. Până acum, dacă frigiderul sau televizorul abia cumpărat se defecta în perioada de garanţie, comerciantul şi clientul stabileau de comun acord în cât timp va fi remediată problema. Acum, termenul este strict: maximum 15 zile. Legea impune şi alte condiţii. De exemplu, un aspirator cu o garanţie de 24 de luni nu poate cumula în acest interval perioade de reparaţii în service mai mari de două luni şi jumătate. Dacă se depăşeşte termenul, vânzătorul are obligaţia să-l înlocuiască sau să-i dea clientului banii înapoi. În cazul înlocuirii unui produs, vânzătorul va fi obligat să acorde un nou certificat de garanţie.

În cazul în care produsul pe care l-aţi cumpărat s-a defectat, trebuie să vă întoarceţi cu el în magazin, însă aveţi nevoie de data aceasta doar de bonul fiscal şi certificatul de garanţie. Începând de anul trecut nu mai este nevoie să păstraţi şi cutia originală a produsului. Noile reguli vor intra în vigoare la sfârşitul acestei luni.

Sursa www.stiri.tvr.ro.

Comentarii

Ultimă oră