Sari la conținut

În ciuda scăderii puterii de cumpărare, majoritatea românilor preferă să cumpere produse IT şi telecom noi. Conform celui mai recent studiu GfK Omnibus, 82% dintre românii care deţin un telefon mobil declară că au cumpărat acest gadget nou. Procentul este similar atât la telefonul mobil obişnuit, cât şi la smartphone. Preferinţa pentru „nou” este susţinută în mare parte de ofertele avantajoase ale operatorilor de telefonie la aparatele noi, dar şi de dorinţa de a deţine un telefon proaspăt ieşit din fabrică, ca o garanţie a unei utilizări cât mai îndelungate şi fără probleme. Conform datelor din cercetarea GfK Temax, valoarea totală a pieţei de telefoane mobile şi smartphone-uri noi a crescut cu 18% în primul trimestru al lui 2013 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, însumând 88 de milioane de euro, valoare estimată nesubvenţionată, scrie capital.ro. Noile modele de smartphone-uri lansate în ultima perioadă au contribuit la creşterea acestui segment cu 58%, în timp ce o scădere a cererii pentru telefoane mobile a produs o rată de creştere negativă de -29% pentru aceste produse.

Comentarii

Ultimă oră