Președintele Consiliului Județean Brașov, Aristotel Căncescu, și omul de afaceri Marcel Butuza, patronul firmei Vectra Service, au semnat contractul pentru proiectarea și execuția pistei Aeroportului Internațional Brașov – Ghimbav.
„După lupte seculare care au durat 20 de ani, ca să folosesc expresia din teatrul lui Caragiale, astăzi am reușit să semnăm acest contract extrem de important pentru Brașov. Sunt 20 de ani de când au început primele demersuri pentru construirea unui aeroport la Brașov. În 1990-1991, dl, Tomescu a înființat prima asociație pentru construirea aerportului. Sper ca de acum să nu se mai îndoiască nimeni de bunele noastre intenții de a construi un aeroport la Brașov. În 2006-2007 au existat reale șanse de a obține finanțare externă pentru aeroportul nostru, dar a venit criza și totul s-a blocat. Sunt foarte multe persoane care nu se bucură că facem acest aeroport: cei care administrează aeroporturile de la Sibiu și Târgu Mureș, cei care au făcut studiul pentru aeroportul de la Brașov – firma Dornier – care s-a ocupat și de aeroportul de la Sibiu și a trimis un raport la Erste Bank care ulterior nu a mai fost interesată să ne finanțeze…”, a declarat președintele Consiliului Județean, Aristotel Căncescu.
Acesta a mai precizat că investiția nu va aduce foarte mulți bani, în schimb se va dezvolta turismul, economia Brașovului și se vor crea foarte multe locuri de muncă.”Eu sper ca în doi ani aeroportul să fie gata. Pista, din discuțiile cu dl. Butuza, poate fi făcută într-un an”, spune Căncescu, care a recunoscut că fără o colaborare politică PNL-PSD nu s-ar fi reușit nici acum să se semneze acest contract, având în vedere opoziția politică a PDL.
Constantin Niță: „Îi cer public primarului George Scripcaru să se implice”. Prezent la eveniment, liderul PSD, deputatul Constantin Niță, a declarat că „Este o zi istorică – un moment deosebit de important pentru județul Brașov. În Brașov, Covasna, Tușnad, Predeal, Râșnov, Zărnești, Bran sunt 30.000 de locuri de cazare. Cu deschiderea aeroportului, cu siguranță gradul de ocupare în aceste unități turistice va fi mult mai mare. Ar fi bine ca nimeni să nu vină din afară pentru construirea aeroportului, iar Primăria Brașov, una dintre cele mai bogate din țară, să participe la cosntruirea aeroportului. Îi cer public primarului George Scripcaru să se implice. Așa vom vedea buna intenție a d-lui primar și a PDL de a dezvolta turismul la Brașov. Consilierii locali ai USL vor propune și vor vot alocări bugetare pentru construirea aeroportului”, a precizat Niță, citat de newsbv.ro, care a remarcat faptul că „deviza liberală «Prin noi înșine» a fost cea mai bună soluție pentru acest obiectiv”.
De ce a câștigat Vectra. La rândul lui, Marcel Butuza a ținut să dea asigurări că lucrările vor fi efectuate la termen și la calitatea impusă de standardele internaționale.
„Vă garantez că suntem o firmă cu potențialul economic, tehnic și personal calificat să realizăm la termen această invesitție. Dăm de lucru la peste 1.200 de oameni. Avem toată logistica și organizarea în Gimbav, fapt ce ne-a permis să venim cu prețul cel mai mic. Încă o dată, vreau să vă spun că vom executa lucrările la cele mai înalte standarde tehnice. S-au pierdut șase luni (din cauza contestațiilor – n.a.), iar astăzi puteam să vorbim despre lucrări la un stadiu foarte avansat”, a declarat Butuza.
Pista va avea o lungime de 2.850 de metri, o lățime de 45 de metri, iar pentru proiectarea și execuția acesteia Consiliul Județean Brașov va plăti 56.975.087 lei plus TVA. În 45 de zile începând de astăzi, Vectra va trebui să prezinte Consiliului Județean proiectul tehnic, restul de 10,5 luni fiind perioada în care lucrările trebuie finalizate. Banii vor fi achitați de Consiliul Județean într-un termen de 48 de luni, perioada fiind mai mare ca o măsură de siguranță luată de autorități.
Capacitatea maximă a aeroportului internațional de la Brașov este de 1.000.000 de pasageri/an, comparativ cu Cluj – 950.000 -1.050.000 pasageri/an sau Timișoara – 800.000 de pasageri/an.