Odată cu venirea primăverii organismul simte şi el nevoia de reîmprospătare, de aceea salatele de legume crude sunt ideale în această perioadă pentru a aduce un aport suplimentar de vitamine.

Există o gamă foarte largă de legume care se pot combina pentru a obţine nişte salate gustoase şi sănătoase. Printre legumele cele mai bogate în vitamine sunt salata verde şi spanacul care se pot combina în cantităţi egale, obţinând o salată de sezon foarte bogată în fier. De asemenea se pot prepara salate din ştevie, urzici, pătrunjel, ridichi şi alte vegetale care apar odată cu venirea primăverii.
Salata de pătrunjel. Se cunoaşte că pătrunjelul este foarte bogat în vitamina C şi, de asemenea că are un efect foarte puternic anti-îmbătrânire. Salata de pătrunjel este foarte uşor de preparat: o legătură de pătrunjel se toacă mărunt şi se amestecă cu sare, oţet, ulei şi miere de albine.
Salata de urzici. Urzicile se consumă de obicei fierte dar pentru a beneficia cât mai mult de proprietăţile lor deosebite putem să preparăm o salată de urzici crude.
Ingredientele necesare: 1 castron cu vârfuri de urzici crude, zeama de la o lămâie sau o lingură oţet, 2 linguri ulei, sare. Modul de preparare: urzicile se spală bine, se lasă la scurs şi se pun apoi într-un castron. Se toarnă peste ele zeama de lămâie sau oţetul împreună cu uleiul. Se potriveşte salata la gust de sare şi se amestecă.
Salata de ştevie. Din ştevie se pot prepara salate simple sau în combinaţie cu alte legume (leurdă, ceapă verde, ridichi, roşii sau castraveţi). Salata clasică de ştevie se face cu ceapă, tăiată solzişori, cu puţin ulei, zeamă de lămâie, mărar tocat mărunt, un praf de sare şi piper. Se poate garnisi şi cu felii de măsline.
Salata de leurdă. Cu un gust foarte asemănător cu usturoiul, leurda este un adevărat detoxifiant pentru organism. Pentru a obţine o porţie de salată, se ia o mână de frunze proaspete, se spală cu apă rece şi apoi se taie nu foarte mărunt (în fâşii de 3-4 centimetri). Se combină într-un vas cu o linguriţă de ulei de măsline, cu 1-2 linguriţe de oţet de mere şi puţin mărar tocat. De obicei, nu se pune sare, excepţie făcând doar persoanele hipotensive, la care un aport crescut de sodiu este benefic. Frunzele de leurdă se pot păstra în frigider, puse în pungă de plastic, până la 5 sau chiar 7 zile, dacă sunt proaspete şi dacă nu au fost spălate înainte de a fi puse la rece.