Serviciul Public Local de evidență a Persoanei (SPCLEP) Brașov a finalizat lucrările de extindere a spațiilor din incinta Primăriei Brașov, fiind amenajată o sală de așteptare mult mai generoasă, dar și noi stații de lucru pentru a se putea procesa câte șase cereri de buletine, în paralel.
 
      Până acum, chiar dacă erau mai mulți operatori care preluau cererile, exista o singură cabină unde se făceau fotografiile.

    „Odată cu această extindere, sunt 6 posturi, fiecare cu câte o stație foto, dintre care două pentru programările online, astfel că numărul cererilor care pot fi preluate într-o zi a crescut de la 150 la 220 și chiar 250, în zilele de joi, când avem program prelungit până la ora 18.00”, a explicat Carmen Șchiopu, șeful Serviciului Evidența Persoanelor din cadrul SPCLEP.

    Recent, au fost amenajat şi un nou ghişeu pentru cetăţenii care îşi ridică bonurile de ordine de la sediul SPCLEP Braşov din incinta Primăriei Braşov, dar au fost realizate şi amenajări care să asigure confidenţialitatea oamenilor, fiind montate paravane între ghişee.

    Chiar dacă, printre oamenii care vin la SPCLEP să îşi facă buletinul se spune că, pentru a se obţine bonuri de ordine, trebuie mers de la ora 5.00 – 6.00, reprezentanta SPCLEP a precizat că oamenii nu au nici un motiv să vină cu „noaptea în cap”. Zilnic, la SPCLEP Braşov se procesează, în medie, câte 200 de dosare, dar, în zilele de joi, când este program prelungit, se poate ajunge şi la 250 de dosare. Aici, pe lângă locuitorii din municipiul Braşov, îşi fac cărţi de identitate şi cei din Hărman, Sânpetru, Cristian şi Prejmer.

      Pentru a eficientiza și partea de programări online, cei care își rezervă o anumită dată în vederea depunerii cererilor pentru preschimbarea actelor de identitate vor fi notificați printr-un nou e-mail cu două zile înainte pentru a confirma sau anula rezervarea.

   „Am luat această decizie, deoarece din cele 24 de programări online făcute pentru o zi se prezentau efectiv doar 11 persoane, astfel că locurile rămâneau blocate”, a subliniat șeful Serviciului Evidența Persoanelor.

   Braşovenii şi locuitorii comunelor arondate Serviciului Public Local pentru Evidenţa Persoanelor (SPCLEP) Braşov, vor avea, din această săptămână, un nou ghişeu la care se vor procesa dosarele pentru care se fac programări online. Această decizie a fost luată după ce sistemul programărilor online, implementat anul trecut a fost un succes.

     În plus, tot pentru a reduce timpii de așteptare, taxele necesare pentru emiterea cărții de identitate se pot plăti și prin SMS.

   Pentru nu mai sta la coadă la casierie, braşovenii au şi posibilitatea de a plăti taxa de buletin prin SMS, la numărul de telefon 7530 (cu mesajul „BVCI” – pentru taxa de eliberare a cărţii de identitate, cu mesajul „BVCIP”- pentru taxa de eliberare a cărţii de identitate provizorie, „BVTF” – taxa de furnizare date şi „BVTA” – taxa de arhivă).

     Reprezentanții SPCLEP se așteaptă ca în următoarea perioadă să crească numărul celor care își depun cerere de preschimbare a actelor de identitate, ținând cont că în luna august se întorc acasă și cei plecați peste hotare.