Şoferii agresivi vor putea face puşcărie, potrivit unui proiect de lege.  Modelul este de import şi se aplică deja în Spania, unde astfel de conducători auto sunt sancţionaţi cu închisoare de la o lună la cinci ani.

De unde începe agresivitatea. „Trebuie să definim clar comportamentul agresiv”, spune  vicepreşedintele Comisiei pentru Industrii şi Servicii din Camera Deputaţilor, Robert Negoiţă (PSD). El a atras atenţia că legiuitorul trebuie să ferească cetăţeanul de abuzuri, „având în vedere cum funcţionează justiţia în România”. „Altfel ne vom trezi arestaţi pe stradă, că am condus agresiv. De principiu, este evident că un şofer agresiv, care este un pericol pe şosea, ar trebui pedepsit penal.”  Autorităţile române studiază, de altfel, în ultimele săptămâni, foarte temeinic măsurile pe care spaniolii le-au luat asupra şoferilor agresivi. Modelul spaniol este lăudat de şeful Poliţiei Române şi are adepţi şi printre parlamentarii care vor face modificările legislative.
Sistemul spaniol, cel mai aspru. Potrivit codului spaniol, sub incidenţa comportamentului agresiv intră „conducerea unui autovehicul sau ciclomotor într-un mod temerar şi punând în pericol viaţa şi integritatea persoanelor sau manifestând dispreţ pentru normele şi securitatea rutieră”. În acest fel, nu doar şoferii agresivi, ci şi cei care încalcă în mod evident regulile şi chiar sfidează orice normă în domeniu pot ajunge după gratii între o lună şi cinci ani. În Spania, străinii care nu plătesc amenda pe loc rămân fără maşină, iar utorităţile au instalat radare mobile pe magistralele rutiere des utilizate de către turiştii străini sau unde s-a constatat o frecvenţă mai ridicată a accidentelor produse de aceştia. În plus, sistemele de supraveghere video fixe au fost reprogramate pentru a face distincţie între numere de înmatriculare spaniole şi cele străine.