Spitalul Județean va cheltui aproape trei milioane de lei pentru a scăpa de deșeurile medicale periculoase

  Colectarea, ambalarea, transportul și eliminarea deșeurilor medicale periculoase reprezintă o obligație legală riguros reglementată de lege pentru unitățile sanitare.

  În acest sens, Spitalul Clinic Județean de Urgență Brașov caută un operator care să se ocupe de colectarea acestor deșeuri care se produc în cadrul unității medicale.

  Conducerea Spitalul Județean Brașov își propune să încheie un contract cadru care va fi valabil pe o perioadă de doi ani, costul estimat fiind de 2,97 milioane de lei, cu tot cu TVA.

   Câștigătorul lictiației ar urma însă să depună și o garanție de bună execuție pentru prestarea acestei activități, care va fi de 5% din valoarea contractului subsecvent, care ar urma să fie încheiat semestrial, dacă acesta va fi egal sau mai mare de 994.942 lei, fără TVA. În schimb, valoarea estimată pentru un contract încheiat semestrial este de 583.200 lei, fără TVA.

    Contractul a fost împărțit în două loturi, respectiv partea de colectare a deșeurilor medicale periculoase și cea de eliminare și neutralizare a substanțelor toxice.

   Una dintre metodele de distrugere a acestor deşeuri periculoase este incinerarea, metodă care se folosea şi pe vremuri în spitale din judeţ, până când crematoriile de acest tip au fost desfiinţate, pentru că nu corespundeau normativelor europene privind protecţia mediului. Atât emisiile de gaze în atmosferă care rezultau din procesul de ardere al deşeurilor, dar şi produsele secundare rezultate din procesul de incinerare reprezentau un real pericol pentru mediu. De un sistem modern de netralizare a deșeurilor beneficiază doar spitalul municipal din Făgăraș, care a fost dotat în acest sens cu fonduri europene.