Sari la conținut

Construcţia tronsonului Moara Vlăsiei-Ploieşti a fost reluată cu firmele regilor asfaltului.

Ministerul Transporturilor nu va mai rezilia contractul cu consorţiul românesc UMB Spedition - Pa&Co - Euroconstruct Trading ’98 pentru construcţia tronsonului de autostradă Moara Vlăsiei-Ploieşti, după ce asocierea a renunţat la creşterea costurilor cu 47%, a declarat ministrul Anca Boagiu.
S-au înţeles. „Cele două motive de reziliere au fost solicitarea creşterii valorii contractului cu 47% şi faptul că au părăsit şantierul în urmă cu 17 luni”, a afirmat Boagiu. „Apoi şi ceilalţi parteneri din consorţiu au acceptat că nu vor mai cere niciun ban în plus şi vor termina la timp lucrările”, a adăugat ministrul Transporturilor, după un forum economic. Astfel, termenul de finalizare a tronsonului a rămas neschimbat, 15 decembrie.
Consorţiul regilor asfaltului. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat, ieri, că a semnat cu asocierea respectivă un act adiţional de soluţionare pe cale amiabilă a diferendului, prin care constructorii se obligă să nu ceară, în viitor, prelungiri de termene sau costuri suplimentare. Consorţiul care a câştigat licitaţia pentru construirea segmentului de autostradă în 2006, este format din UMB Spedition, deţinută de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, Pa&Co International, controlată de Costel Căşuneanu şi Euroconstruct Trading ’98, aparţinând lui Dan Besciu.

Cât s-a plătit. Până în prezent, CNADNR a efectuat plăţi către consorţiu de 671 milioane lei (aproximativ 163 milioane de euro), inclusiv TVA, neexistând facturi restante. Stadiul fizic de realizare a sectorului de autostradă a fost realizat în proporţie de 93% de către UMB Spedition, 65% pe segmentul unde lucrează PA&CO şi 25% pe segmentul Euroconstruct. Tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti are o lungime de 42,5 kilometri. Valoarea iniţială a contractului a fost de 702,58 de milioane de lei, fără TVA. Ulterior, în 2009, valoarea lucrărilor a crescut cu 25%, la 883,7 milioane lei, fără TVA, contractul fiind finanţat de la bugetul de stat.

Comentarii

Ultimă oră