Călătorii care folosesc transportul în comun între pe rutele Braşov – Ghimbav şi Braşov – Sânpetru – Bod, au de ales între transportul privat şi cel „de stat”, oferit de RATBV.

   Acest lucru se întâmplat după apariţia Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului prin care au fost prelungite licenţele pentru firmele care asigură transportul public de persoane la nivel judeţean. 

    Astfel, reprezentanţii RATBV au precizat că, operatorii privaţi au continuat să circule, după ce sâmbătă şi duminică, Autoritatea Rutieră Română a prelungit licenţele pentru toate traseele judeţene din ţară.

  De altfel, primarul Braşovului, George Scripcaru, a declarat că potrivit informaţiilor pe care le-a obţinut de la Bucureşti, textul ordonanţei era cunoscut în unele medii cu mai bine de o săptămână înainte de a fi făcut public şi a dat de înţeles că operatorii ar fi avut un cuvânt de spus în elaborarea actului normativ. Totodată, acesta a precizat că „noul act normativ introduce o stare de ambiguitate. Cei care se ocupă de transport vor trebui să studieze foarte bine ordonanţa şi să vadă ce măsuri trebuie să ia”. Pe de altă parte, el a privit şi partea plină a paharului: „Este benefică şi concurenţa, pentru că duce la lucruri bune”.

     Există şi o parte plină a paharului

    Pe de altă parte, atât George Scripcaru, cât şi directorul RATBV, George Cornea, au spus că rutele pe care circulă liniile 210 (Braşov – Ghimbav) şi 410 (Braşov – Sânpetru - Bod) sunt diferite de cele ale operatorilor privaţi.

    Directorul RATBV, George Cornea, a declarat că Asociaţia de Transport Metropolitan Braşov va ataca în instanţă ordonanţa amintită.

      Nici linia 110 (Cristian – Braşov), care a devenit funcţională din 1 ianuarie 2019 nu este ocolită de concurenţă. Acest traseu este acoperit de operatorul privat cu autobuzele care merg la Râşnov, Zărneşti şi Moieciu, iar până la Cristian au fost introduse preţuri de dumping, respectiv 1,5 lei/cursă, în condiţiile în care preţul unei călătorii pe RATBV este de 2,5 lei.