Ovidiu Scobai, multiplu campion national de raliuri si vicecampion mondial in anul 1985, se va pensiona dupa 41 de ani de munca la Automobile Dacia. Scobai a fost coleg de liceu cu dirijorul Cristian Mandeal si a cantat si in formatia Mondial, in acelasi timp castigand si titlul de vicecampion national la 800 de metri.
Membru al fornaţiei „Mondial”.
Născut la Braşov în 1947, Ovidiu Scobai a fost atras în adolescenţă de muzică, maşini de curse, dar şi de atletism. În perioada în care a studiat la Liceul din Muzică din Braşov, a fost coleg cu Cristian Mandeal şi Horia Andreescu, ajunşi în prezent dirijori de renume naţional şi internaţional. Scobai a urmat în acelaşi timp şi Liceul Sportiv, cucerind titlul de vicecampion naţional la 800 metri. Pasionat de muzică, a cântat în acea perioadă la Filarmonica din Braşov la contrabas, apoi s-a alăturat pentru scurtă vreme formaţiei Mondial, cunoscută şi astăzi pentru piese precum „Iubire, bibelou de porţelan” sau „Atât de fragedă”.
„Microb” inoculat de un director francez.
După ce absolvit Facultatea de Electrotehnică de la Bucureşti, în 1969, a ajuns la Automobile Dacia. A luat parte la testele de pre-lansare pentru Renault 12 de la Putna, Suceava. Un director francez de la vremea aceea de la Uzina Dacia i-a inoculat „microbul” pentru curse. În 1978 a reuşit să obţină aprobarea uzinei pentru înfiinţarea departamentului „Competiţii”, care la scurt timp a devenit autonom. Participarea la raliuri era subvenţionată prin vânzarea de kit-uri pentru modele speciale „sport-stradă”, având succes şi în afara României, în ţările în care maşina Dacia era exportată (Ungaria, Egipt, Irak, Libia etc.).
14 titluri individuale la automobilism.
Pasiunea şi ambiţia, dar şi puterea de a-şi asuma riscuri i-au adus lui Ovidiu Scobai 14 titluri individuale, în calitate de pilot sau co-pilot. Primul titlu câştigat a fost în 1972, cu maşina proprie, la viteză în coastă, dar cel mai bun an al său a fost 1985, când a obţinut titlul de vice-campion mondial, la concurenţă directă cu Skoda. Ultimul titlu de campion a fost obţinut în 1992, când Scobai s-a retras din activitatea de motorsport şi s-a concentrat pe problemele de calitate de la Uzina Dacia. Ajuns la 64 de ani, se va pensiona peste câteva zile. Priveşte viitorul cu optimism şi promite că va dedica mai mult timp familiei, în special nepotului. Ieşirea la pensie îi va oferi ocazia de a călători şi de a-şi revedea vechii prieteni.