Sari la conținut

UNICEF recomandă României suspendarea examenelor de evaluare pentru clasa a VIII-a

unicef-recomanda-romaniei-suspendarea-examenelor-de-evaluare-pentru-clasa-a-viiia

UNICEF recomandă României să ia în calcul posibilitatea suspendării evaluării pentru clasa a VIII-a.

Potrivit celui mai recent raport realizat de UNICEF, România ar trebui să ia în considerare suspendarea evaluării de la clasa a VIII-a şi revizuirea parcursurilor şcolare. Ministerul Educaţiei încă nu poate spune dacă este sau nu eficientă renunţarea la această testare.

„Având în vedere consecinţele negative ale actualelor examinări naţionale asupra învăţăturii, motivaţiei şi evoluţiei elevilor, este importantă creşterea calităţii lor. Ca o primă prioritate, România ar trebui să îmbunătăţească calitate şi imparţialitatea evaluării naţionale pentru clasa a VIII-a, ţinând cont de miza importantă a acesteia pentru studiile viitoare ale elvilor. Pe viitor, România ar trebui să revizuiască parcursurile şcolare şi certificarea de la nivelul învăţământului secundar, luând în considerare inclusiv posibilitatea suspendării evaluării naţionale pentru clasa a VIII-a", se arată în raportul „Evaluările şi examinările în sistemul de educaţie din România”, realizat de Fondul Internaţional pentru Urgenţe ale Copiilor al Naţiunilor Unite (UNICEF).

„Acum de prea multe ori accentul cade doar pe materiile ce fac subiectul examenelor naţionale. Aceste examene în forma actuală promovează capacităţi de memorare în detrimentul celor raţionale, logice", a explicat Ioana Băltăreţu, vicepreşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.


   Raportul UNICEF arată că în România este mare nevoie de includerea tuturor copiilor într-un proces de învăţare de calitate.

Ministrul Educaţiei, Pavel Năstase, a explicat, în cadrul prezentării raportului UNICEF, că încă nu se poate lua o decizie referitoare la evaluarea naţională de la clasa a VIII-a.

„Mi-e greu să spun dacă se vor păstra sau nu evaluările de clasa a VIII-a. Ne dorim în primul rând ca toţi copiii să meargă la grădiniţă şi la şcoală, să beneficieze de o educaţie incluzivă de calitate şi să finalizeze cel puţin învăţământul obligatoriu. În acest sens trebuie să schimbăm abordarea şi să privim evaluarea elevilor, a cadrelor didactice, a şcolilor şi a sistemului de educaţie ca o oportunitate de a primi feedback şi de a interveni pentru a face ca procesul educaţional să fie unul de o mai bună calitate, centrat pe elevi", a declarat Pavel Năstase, Ministrul Educaţiei.

Comentarii

Ultimă oră