Sari la conținut

Volkswagen doreşte să lanseze o „anti-Dacie”

volkswagen-doreste-sa-lanseze-o-antidacie

Din cauza crizei economice, firma Volkswagen, a suspendat timp de două zile producţia modelului Passat la fabrica din Emden, Germania, din cauza scăderii cererii de pe pieţele europene.
Vânzările Volkswagen în Europa, care includ şi mărcile Skoda, Audi şi Seat, au crescut în primele opt luni ale anului cu 0,5%, datorită modelelor cu preţuri medii, în timp ce piaţa a scăzut cu 6,6%.
Ca tendinţă, se prevede o scădere a vânzărilor de maşini în general, şi, mai ales a modelelor de lux. Astfel, Audi, marca de lux a firmei Volks­wagen, a suspendat în această săptămână producţia de la fabrica din Neck­arsulm, unde sunt asamblate modelele A6, A7 şi A8, din cauza scăderii cererii pentru automobile scumpe, în special în statele din sudul zonei euro.
Singura piaţă pe care se menţine o creştere este cea chineză, unde Audi a vândut în septembrie cu 20% mai multe maşini ca anul trecut.
În acest context, Volkswagen se pregăteşte să creeze un model cu preţul între 5000 şi 10.000 de euro pe care să-l lanseze cam peste doi ani.
Volkswagen ar putea să propună chiar mai multe variante ale acestei viitoare maşini ieftine, urmând exemplul firmelor din China şi India.
La Salonul Auto de la Paris, ce se află în plină desfăşurare, Christian Kingler, directorul de vânzări al constructorului german, preciza că această maşină va fi destinată în special pieţelor din Asia.
Un grup de experţi trebuie să prezinte până la sfârşitul anului un proiect privitor la modelele de maşini cu preţuri reduse, unul din puţinele segmente ale pieţei pe care constructorul german nu este prezent.
Micuţele modele braziliene Volkswagen (Gol – pe piaţa braziliană, vândut ca Fox pe cea americană) sunt vândute destul de scump.
Volkswagen contase iniţial pe japonezii de la Suzuki pentru a dezvolta un vehicul cu preţ redus. Dar specialiştii japonezi de mini-vehicule, la care Volkswagen deţine 19,9% din capital, nu au fost de acord cu această colaborare.
Acest nou vehicul al grupului Volkswagen, a cărui marcă nu a fost precizată încă, va rivaliza cu gama „Entry” de la Renault, şi în special cu Dacia.

Comentarii

Ultimă oră