În vreme de criză, şi într-o comună în care o parte din drumuri sunt neasfaltate, Primăria Tărlungeni împreună cu Primăria Braşov vor construi o pistă de Formula 2.
În luna mai a fost demarat proiectul de construcţie, în comuna braşoveană Tărlungeni, a unui Centru de Dezvoltare şi Cercetare Aplicată, sub denumirea de „Transilvania Motorland”, care va include şi un circuit de concurs omologat de Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA) şi de Federaţia Internaţională de Motociclism (FIM). Pista se va întinde pe 57 de hectare şi va avea 4.700 de m lungime, urmând să fie cea mai mare din Europa de Est, mai mare decât cea de la Hungaroring.
Împrumut de 450.000 de euro. Investiţia va ajunge la 16 milioane de euro, jumătate din fonduri europene (Planul Integrat de Dezvoltare al Braşovului, POR Axa 1), cealaltă jumătate va fi dată în parteneriat de Primăria Tărlungeni şi Primăria Braşov. Mai exact primăria Tărlungeni oferă terenul şi a împrumutat până acum 450.000 de euro, pentru a finanţa studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic. Termenul de depunere a proiectului este 30 septembrie 2011. „În cerinţe este stipulat că localitatea, care solicită finanţarea pentru un astfel de proiect, trebuie să aibă minimum 10.000 de locuitori. Tărlungeniul are 8500, de aceea ne-am asociat cu Primăria Braşov”, a mai declarat Kiss.
Cum le-a venit ideea. „În 2007, am fost alături de primarul Braşovului la Hungaroring, pentru a-l urmări pe pilotul braşovean Mihai Marinescu într-o cursă de Formula 3000. Discutând cu George Scripcaru şi cu tatăl pilotului, ne-am dorit să facem ceva să ajutam acest sportiv de excepţie”, a declarat primarul comunei Tărlungeni, Iosif Kiss, pentru Jurnalul Naţional. Kiss susţine că locaţia din Tărlungeni este propice pentru un circuit de Formula I, fiindcă aici s-au testat camioanele din Uzinele Steagul Roşu, iar cei de la ACR au vrut, încă din anii 80, să facă un circuit aici, dar au renunţat la idee.
Proiectant celebru. Centrul de cercetare care va fi construit împreună cu pista va funcţiona în colaborare cu Universitatea „Transilvania”, secţia Autovehicule Rutiere, urmând ca pe circuit să fie testate maşini şi motoare noi. Pentru realizarea documentaţiei a fost contractată cunoscuta firmă Deloitte Consultanţă SRL, membru al Deloitte Touche Tohmatsu. Macheta circuitului a fost realizată de Eberhard Tilke, cel mai renumit proiectant în ceea ce priveşte circuitele de viteză de pe mapamond. Acesta este fratele patronului companiei germane Tilke Gmbh, fondată în 1983, recunoscută ca liderul mondial al designului de circuite de teste şi de competiţii.