Eficienţa unui business va fi mereu dependentă de gradul de satisfacţie şi implicare al angajaţilor din firmă.
Aici, ca manager, ai o responsabilitate extrem de importantă ca, dincolo de planurile de activitate, să înţelegi problemele echipei pe care o conduci şi să încerci ca, de fiecare dată, să vii cu soluţii viabile pentru angajaţii tăi, dar şi pentru firmă.
Conform Wall-Street, modul în care un grup este motivat va ţine exclusiv de tine, acest factor influenţând şi calitatea muncii în firmă.
5 soluţii avantajoase pentru a motiva eficient un salariat:
1. Avantaje financiare alături de salariu - Salariul va reprezenta, de fiecare dată, principala preocupare a angajaţilor tăi, însă aici ai posibilitatea de a apela la soluţii deductibile, care vor veni atât în avantajul angajaţilor tăi, dar şi al firmei. Valoarea tichetelor de masă poate contribui la rotunjirea veniturilor salariaţilor în 2018, singura excepţie fiind în sectorul bugetar, unde acest beneficiu, a fost eliminat încă din 2015.
2. Reduceri sau gratuităţi - Ca firmă, poţi încheia contracte de colaborare cu alte branduri de retail sau de servicii pentru oferte reduse dedicate angajaţilor tăi şi pachete avantajoase pentru ei. Abonamentele reduse sau chiar gratuite la sală, oportunitatea de a obţine reduceri la restaurante, concerte sau festivaluri şi alte pachete de acest fel.
3. Schimbări regulate - Un truc important, la care managerii pot apela pentru a menţine o motivaţie ridicată printre angajaţi, este schimbarea continuă. Potrivit unui experiment realizat în 1958 şi denumit Efectul Hawthorne, oamenii de ştiinţă au testat efectele schimbărilor repetate la locul de muncă. Aceştia au apelat la ajutorul unui grup de muncitori, cărora le-au dat mai multe sarcini de rezolvat, pe parcurs schimbând regulile şi obiectivele. Aceştia au observat, notează publicaţia Entrepreneur, că odată cu fiecare noutate, mediul de lucru se schimbă, iar motivaţia angajaţilor era mai ridicată. Explicaţia găsită pentru acest efect a fost faptul că fiecare modificare aducea şi un grad mai mare de atenţie din partea participanţilor. E important de reţinut, în acest caz, să nu confunzi niciodată schimbările aduse pentru a îmbunătăţi situaţia din firmă cu haosul.
4. Împărtăşirea informaţiei - Publicaţia americană Inc.com scrie că una dintre cele mai eficiente metode de a creşte motivaţia printre angajaţii tăi, dincolo de beneficii extrasalariale, este de a împărtăşi cu ei informaţii complete despre planuri, proiecte, obiective şi direcţia în care firma se îndreaptă. Angajaţii sunt mult mai motivaţi atunci când ştiu care va fi contribuţia lor reală într-un proiect şi în ce mod vor reuşi să producă o diferenţă. Importanţa rolului într-un business este un factor esenţial pentru succesul firmei la un nivel micro, pe fiecare angajat în parte.
5. Standarde înalte - Aşteaptă-te la lucruri mari din partea angajaţilor tăi şi sunt şanse ca ele să se producă. Acest lucru este recunoscut şi sub numele de Efectul Pygmalion, în care, cu cât sunt mai mari aşteptările, cu atât şi rezultatele vor putea să fie şi mai spectaculoase. Ca lider, trebuie să le inspiri încrederea că pot realiza lucruri care, altfel, ar fi imposibil de obţinut.
O motivaţie suplimentară îi va ajuta pe angajaţii tăi să fie şi mai satisfăcuţi, atât în privinţa locul de muncă, cât şi atunci când vine vorba despre activitatea zilnică. Trucurile pentru a-i ţine mereu “în priză” sunt accesibile oricărui manager preocupat cu adevărat de viitorul afacerii pe care încearcă să o conducă.