După negocierile cu Bechtel, ministerul Transporturilor va scoate la licitaţie 6 tronsoane ale autostrăzii Transilvania. Este vorba de aproape 300 de kilometri.
Bechtel va mai lucra doar la tronsoanele Câmpia Turzii - Gilău (unde mai sunt lucrări de finalizat) şi Suplacu de Barcău - Borş (64 de kilometri).
Ce mai e de făcut. Teoretic, din autostrada Transilvania au rămas "libere" Braşov-Făgăraş (53 km), Făgăraş-Sighişoara (52 km), Sighişoara-Ogra (56 km), Ogra-Câmpia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihăileşti (24 km) şi Mihăileşti-Suplacu de Barcău (76 km). Aproximativ 70% din autostradă nu este finalizată şi nici măcat contractată. Conform contractului iniţial, semnat în 2003, autostrada Transilvania trebuia finalizază în 2012.
Mai durează un pic. Potrivit ministrului Transporturilor Anca Boagiu, abia după finalizarea tronsonului Suplacu de Barcău - Borş de către Bechtel, Statul Român va putea să scoată la licitaţie lucrările pentru celelalte tronsoane fără nici o pretenţie din partea companiei. "Era una din clauzele existente în contract care ne obligă ca, pe o perioadă de doi ani, să nu licităm pe nici unul dintre tronsoanele rămase", a explicat ministrul, citat de HotNews. Pe de altă parte, statul român mai are de plătit aproximativ 500 de milioane de euro către Bechtel. Este vorba de restanţe de 120 de milioane de euro, plus costuri pentru realizarea ultimului tronson.
Scumpă şi lungă. Potrivit CNADNR, Proiectul "Autostrada Transilvania" reprezintă o autostradă de patru benzi, cu o lungime de 415 km. Preţul iniţial al construcţiei a fost de 2,2 miliarde de euro şi ridicat, prin renegocieri repetate făcute de miniştri PDL, la 7,3 miliarde de euro.