Sari la conținut
aeroportul-da-dar-autostrada

Consiliul Local a aprobat asocierea municipiului cu forul județean în vederea construirii Aeroportului. În principiu, după stabilirea reperelor economice ale colaborării, lucrurile vor intra în linie dreaptă. În sfârșit, după ani de dezbateri, controverse, campanii electorale care au gravitat în jurul acestui subiect, vom putea trece la treabă concret.

Ce se va întâmpla sau, mai corect, când vom vedea împlinindu-se proiectul autostrăzii București-Brașov? O arteră care, dincolo de simbolistica legării Capitalei și a sudului țării de Transilvania, are o însemnătate economică crucială pentru noi, brașovenii.

Dincolo de știrile din fiecare weekend despre aglomerația de pe DN1, dincolo de nervii pe care și-i fac toți cei care folosesc acest drum în zilele în care traficul e intens, autostrada este generatoare de business, adică de creștere economică. Orice produs care pleacă spre Brașov sau din Brașov trece acum printr-o descurajantă pâlnie a transportului de secol trecut. Sau chiar mai de demult...

Destinul de oraș comercial al Brașovului, așa cum a fost atâtea sute de ani, este strangulat azi de indeciziile și ezitările (ca să nu le spun altfel) celor responsabili cu marile proiecte de infrastructură ale României. Aproape toate promisiunile electorale s-au dovedit a fi vorbe în vânt. Casta conducătoare a găsit mereu explicații pentru lipsa realizărilor – de la procedurile de licitație și contestare a acestora, până la traseu, preț, sau chiar configurația dificilă a terenului. De parcă în Suedia se merge cu sănii trase de reni...

Județul Brașov s-a ales, după alegerile din 2012, cu 11 deputați și 6 senatori. Locul de muncă al acestor 17 oameni (e drept, justiția a mai împuținat echipa pe parcurs) este la Palatul Parlamentului din București. Unii dintre acești demnitari au avut birouri și la Guvern sau în diferite ministere. Tot la București. Practic, cu excepția vacanțelor parlamentare, acești oameni au făcut și fac traseul Brașov-București și retur în fiecare săptămână. Cum nu pot străbate distanța cu avionul – nu avem încă aeroport, nu-i așa?! - și nici cu trenul nu e tocmai potrivit să călătorească înalții reprezentanți ai brașovenilor, aceștia folosesc autoturismul. Tot pe DN1 merg și dumnealor. Așa cum au mers aleșii din ciclurile electorale de dinainte de 2012. Dar, indiferent de poziția din Parlament sau din Guvern, din poziția de șoferi sau pasageri ai autoturismelor, nu au remarcat drumul îngust pe care îl străbat în fiecare săptămână. Dacă ar parcurge acest traseu în weekend, ar avea de “înfruntat” peste 50.000 de mașini care se duc sau se întorc de pe Valea Prahovei. Mai multe decât numărul de voturi luate la oricare dintre alegerile de după 1990.

Autostrada este o cale de comunicație modernă, rapidă, sigură. Crește capacitatea de trafic de mărfuri, scade numărul de accidente (statisticile privind accidentele pe DN1 București-Brașov sunt sinistre – peste 100 de decese pe an, sute de răniți). Autostrada ar reduce drastic timpul de deplasare și ar micșora impactul asupra mediului în localitățile din care ar scoate traficul.

Orașul nostru e pregătit pentru autostradă. Centurile ocolitoare așteaptă doar racordul la “marele drum”. Discuții s-au tot purtat, iar declarații de intenție și chiar ferme promisiuni electorale s-au tot făcut. Politicienii noștri, indiferent de poziția pe care o ocupă sau de culoarea lor politică ar trebui să facă front comun pentru acest proiect. E drept, ar ajunge mai devreme la serviciu, dar acest lucru ar fi în avantajul nostru, al tuturor. Doar dumnealor lucrează pentru noi, nu-i așa?

Comentarii

Ultimă oră