Temperaturile scăzute, de la final de săptămână, precum și ninsorile viscolite au determinat dublarea numărului de intervenții, atât pentru dezghețarea branșamentelor stradale, cât și cele din subsolurile proprietăților. Zonele unde au intervenit reprezentanții Companiei Apa sunt Centrul Vechi și Centrul Civic.
Aceste intervenții trebuie realizate cu mare atenție. Dacă lucrarea este doar în căminul de apometru, durata de execuție este de aproximativ 30-40 de minute. Dacă este înghețat branșamentul spre imobil, aici lucrurile stau diferit. În funcție de materialul din care este confecționat branșamentul, măsurile luate se adaptează. Spre exemplu, pentru unul din polietilenă, se utilizează un utilaj cu aburi, iar intevenția poate dura 4 ore, în medie, spun specialiștii Companiei Apa.
Înghețarea contorului duce la blocarea și deteriorarea sa, având drept consecință principală lipsa apei pentru o perioadă mai lungă de timp.
Brașovenii trebuie să știe că dacă au pe proprietate căminul de branşament, în conformitate cu legislația în vigoare responsabilitatea întreţinerii instalației de apă și a protejării contorului le revine în totalitate.
Prin urmare, costurile de înlocuire a contorului de apă sau de reparare a instalației deteriorate din cauza înghețului vor fi suportate de brașoveni.
Pentru a preîntâmpina astfel de situații, reprezentanții Companiei Apa vin cu câteva recomandări privind protejarea pe timpul iernii a contoarelor și a branșamentelor de alimentare cu apă aflate pe proprietatea brașovenilor.
În cazul în care branșamentul este situat într-un cămin de apometru, se recomandă izolarea termică cu polistiren (sau cu alte materiale termoizolante, care nu absorb apa) a pereților și a planșeului, inclusiv a capacului acestuia.
Pentru contoarele aflate în subsoluri, o protejare eficientă a acestora se realizează prin reducerea suprafețelor gurilor de ventilație, asigurând astfel o temperatură peste limita de îngheț a apometrelor.
Pentru situațiile în care lipsiți de la domiciliu în perioada iernii este necesară golirea apei din instalație. Acolo unde este posibil, este utilă montarea unui robinet de golire după apometru.
Dacă aţi găsit instalaţia îngheţată, nu încercaţi să o dezgheţaţi singuri!
Nu folosiți flacără deschisă pentru dezghețarea contorului sau a instalației de apă!
Nu turnați apă fierbinte pe contor!
Apelați cu încredere 0268 926 (Call Center – Compania Apa Brașov S.A.) Veți evita astfel problemele şi costurile suplimentare.
Fii primul care posteaza un comentariu la articolul Costurile de înlocuire a contorului de apă sau de reparare a instalației deteriorate din cauza înghețului vor fi suportate de brașoveni!.
Nume
Comentariu