Sari la conținut

Weekendul acesta Braşovul a fost gazda a două evenimente de mare succes în mediul online. Unul a fost #fotbaltweetmeet care a adunat tineri din Braşov, Bucureşti, Sighişoara şi Buşteni la un fotbal în curtea şcolii iar celălalt a fost #lecturiurbane în care tineri din toată ţara au împărţit cărţi gratuit în scopul de a promova lectura în locurile publice.

Pentru fotbal adevărat.

Fotbaltweetmeet a fost o întâlnire între mai mulţi utilizatori ai reţelei de socializare twitter care sunt şi fani ai fotbalului. Evenimetul face parte dintr-o campanie mai largă, Fotbal Adevărat, susţinută de aceeaşi firmă de bere care sponsorizează cupa României la fotbal. La Braşov competiţia a fost organizată de Alex Trofim, un tânăr designer braşovean, cunoscut în online ca Bloghiţă. Confruntarea fotbalistică a avut loc pe terenul şcolii nr. 28 şi a adunat peste 50 de minimoguli ai twitterului. Poate cel mai cunoscut a fost Bobby Voicu, considerat un fel de „guru” al internetului românesc. De altfel echipa sa „Revnation” a ieşit câştigătoare în turneul de la Braşov.

Să citim pe stradă.

Lecturi Urbane este un proiect de implicare civică iniţiat de civika.ro  ce are scopul de-a promova lectura în locurile publice şi în mijloacele de transport în comun – în particular şi actul cititului în general. La Braşov evenimentul a fost organizat de Ionut Popescu cu sprijinul a mai mulţi parteneri. În total au fost 80 de voluntari în Piaţa Sfatului, care au împărţit peste 600 de cărţi.

Ce-are twitterul cu toate astea?

Păi promovarea ambelor evenimente, care au adus sute de turişti şi au atras atenţia României asupra Braşovului s-a făcut, în mare parte, pe twitter. Evenimentele au fost promovate prin hashtaguri, un fel de cuvinte cheie folosite pentru subiectele importante de discutat. În weekend, cele mai promovate hashtaguri din România au fost #lecturiurbane, #brasov sau #fotbaltweetmeet.

Ovidiu Eftimie

Foto: bloghita

Comentarii

Ultimă oră