În perioada adolescenței, corpul uman trece printr-o serie de schimbări și are nevoie de o mulțime de nutrienți care să-i asigure o dezvoltare sănătoasă și armonioasă. În general, adolescenții își iau necesarul de vitamine și minerale din alimentație, dar există anumite perioade în care asimilarea nutrienților se face mai greu și este nevoie ca aceștia să ia anumite suplimente.


Află, în continuare, care sunt cei mai importanți nutrienți pentru dezvoltarea unui adolescent!


Dacă te preocupă sănătatea adolescentului tău, cel mai bine ar fi să ceri părerea unui specialist pentru a descoperi care sunt suplimentele de care acesta are nevoie. Fiecare organism este diferit și doar analizele de sânge pot arăta cu veridicitate ce lipsește sau ce este în plus în ceea ce privește nutrienții asimilați.


1. Calciul


În creșterea unui adolescent, calciul este important pentru a preveni fracturile și a fortifica oasele. De altfel, calciul contribuie și la dezvoltarea intelectului, facilitând realizarea sinapselor în creier. Dacă îți dorești ca fiul sau fiica ta să exceleze la școală, atunci ai putea să iei în considerare suplimentul de calciu.

Așa cum probabil toată lumea știe, consumul de lactate este cea mai importantă sursă de obținere a calciului. Bineînțeles, ia aminte la faptul că asimilarea calciului în organism poate avea loc doar intermediată de prezența vitaminei D, așa că ar fi cazul să-l încurajezi pe tânăr să petreacă mai mult timp afară, bucurându-se de vitamina D de la soare.

O dietă săracă în calciu nu duce numai la oase fragile, ci și la slăbirea musculaturii.


2. Magneziul


Magneziul este esențial în toate procesele metabolice ale organismului. Are beneficii pentru inimă, îmbunătățește circulația sângelui și purifică organismul. Copilul tău își poate procura necesarul de magneziu consumând spanac, nuci, somon, banane, kiwi și chiar și ciocolată neagră. Magneziul este recunoscut mai ales pentru efectul lui antistres.
Din nefericire, în rândul adolescenților, deficiența de magneziu este o problemă extrem de comună. Magneziul nu mai este asimilat în organism din cauza stresului, a oboselii cronice, a fumatului sau a consumului de cafea. Oricare ar fi cauza, un supliment ar ajuta la reglarea acestei deficiențe.


3. Fierul


Cea mai importantă sursă de fier este carnea roșie, dar obținut și din alte alimente bogate în fier, precum legumele verzi și peștele gras. În rândul adolescenților și în special al fetelor în perioada menstruației, deficitul de fier este foarte întâlnit. Lipsa de fier din organism duce la un tip de anemie, care se manifestă prin slăbiciune și diverse probleme de sănătate.
Pentru a evita astfel de probleme în dezvoltarea copilului tău, ar fi bine să-i îmbogățești dieta cu legume care conțin fier, semințe, nuci, iar, în cazul în care nu e de ajuns, să apelezi la suplimente medicinale.

În concluzie, e important să înțelegi necesitatea asimilării acestor nutrienți, de care adolescenții au nevoie în perioada dezvoltării lor fizice și psihice. De asemenea, trebuie să înțelegi că atât deficiența de calciu, magneziu și fier, cât și hipercalcemia, hipermagnezemia și hipersideremia implică probleme serioase de sănătate pentru cei tineri, drept care se recomandă administrarea suplimentelor cu precauție și ponderație.

Sursa foto: Unsplash.com