Consiliul Județean Brașov este deschizător de drumuri la nivel național nu doar în implementarea digitalizării, ci și în asigurarea cadrului legislativ corespunzător. În urma unei solicitări privind necesitatea armonizării legislației naționale cu cea europeană în domeniul semnăturii electronice, legislația în domeniu a fost modificată.


„Începând cu luna februarie 2021, la nivelul Consiliului Județean Brașov am implementat un sistem digital de emitere și gestiune a documentelor în format electronic, folosind semnătura electronică calificată și sigiliul electronic calificat, dar acest sistem nu a putut fi operaționalizat complet, din cauza unor interpretări contradictorii ale prevederilor legale. În urma demersurilor echipei CJ Brașov, a fost actualizată legislația fiscală, astfel încât procesul de digitalizare să poată fi finalizat.

 

Suntem încântați de faptul că modificările au fost adoptate într-un timp record și sperăm că în următorii ani sistemul va avea un grad cât mai mare de acceptare în rândul beneficiarilor serviciilor publice oferite de consiliul județean - atât persoane fizice, cât și juridice.

 

Astfel, cu ajutorul digitalizării se va elimina necesitatea deplasărilor pentru depunerea la ghișeu a oricărei solicitări, iar răspunsurile la aceste solicitări se vor primi în formă electronică într-un cont în care înrolarea se face gratuit și care poate fi accesat de pe orice dispozitiv cu conexiune la internet.

 

Pe lângă investițiile importante în infrastructură - aeroport, drumuri, spitale, ne apropiem de standardele europene și în privința interacțiunii administrative. Avem deja semnale că modelul CJ Brașov este în atenția colegilor de la Covasna, Timiș și Brăila și sperăm ca acest model să fie extins în primă fază la nivelul a cât mai multor primării din județ și ulterior să constituie un exemplu de bună practică pentru implementarea la nivel național”, a spus președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian-Ioan Veștea.