Sari la conținut
marcel-opris-ramane-la-comanda-sts

Ședința Consiliului Suprem de Apărare a Țării, unde s-a  prezentat  raportul premierului Victor Ponta și cel al directorului Serviciului de Telecomunicații Speciale privind accidentul aviatic din 20 ianuarie a decis în final ca generalul Marcel Opriș poate rămâne la conducerea STS. Pentru a putea fi demis trebuia o decizie unanimă.

"În aceste zile s-a instalat ideea că STS trebuia să facă localizarea exactă a locului accidentului. Este o minciună. STS nu are nici echipamente şi nici dreptul legal să facă mai mult decât a făcut. Prin reglementări, STS preia, prin linia de apelul de urgenţă, informaţiile de la operatorii de telefonie. STS are capacitatea să spună exact punctul de la care s-a făcut apelul când se face după un telefon fix. Când se face după un telefon mobil, STS primeşte indicativul celulei de la operator. STS nu are niciun mijloc tehnic de identificare a telefoanelor mobile", a declarat preşedintele Traian Băsescu la finalul şedinţei CSAT a cărei temă a fost accidentul aviatic produs în 20 ianuarie în Apuseni, scrie Mediafax.ro.

CSAT este condus de președintele României, iar premierul Victor Ponta este vicepreședinte al Consiliului. Miniștrii care fac parte din CSAT sunt: ministrul Apărării Naționale, ministrul Afacerilor Interne, ministrul Afacerilor Externe, ministrul Justiției, ministrul Economiei, ministrul Finanțelor Publice.

La scurt timp după accidentul aviatic, în urma unei analize preliminare, premierul a cerut înlocuirea directorului general şi a directorului de operaţiuni ROMATSA, dar şi a şefului STS.

Ponta a precizat că solicitarea de schimbare a conducerii ROMATSA va fi adresată, conform legii, iar cea de înlocuire a şefului STS, înaintată în CSAT. Ulterior, acesta a semnat decizia de eliberare din funcţie a lui Chiper, iar directorii ROMATSA au demisionat.

În accidentul aviatic din Apuseni și-au pierdut viața pilotul Adrian Iovan şi studenta Aurelia Ion. Ceilalți cinci pasageri ai aeronavei au fost salvați de localnici, în lipsa unei reacții eficiente din partea autorităților, care nu au reușit să localizeze epava.

Ore întregi, autorităţile nu au ştiut decât foarte vag unde s-a prăbușit avionul, astfel că un pădurar şi o echipă de off-road au ajuns la victime înaintea lor.

Întrebate despre eșecul operațiunilor de salvare și durata extrem de lungă necesară localizării epavei, autorităţile şi-au pasat reciproc responsabilitatea.

Comentarii

Ultimă oră