Grupul german Schwarz, care operează lanţul de hipermarketuri cu preţuri mici Kaufland şi magazinele de tip discount Lidl, a ajuns pe piaţa locală la afaceri de peste 2,3 mld. euro anul trecut, controlând astfel 13% din tot comerţul local cu dominanţă alimentară şi circa un sfert din comerţul modern, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă. Nemţii şi-au majorat astfel în ultimul an afacerile cu circa 300 mil. euro. Comerţul modern local - alcătuit din lanţurile de cash & carry, hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de tip discount - este dominat de 12 reţele internaţionale care au în total peste 1.100 de magazine şi afaceri de circa 9 mld. euro în 2013, potrivit informaţiilor furnizate de jucătorii din piaţă. Reţelele internaţionale deţin circa 53% din total comerţului local cu dominanţă alimentară, restul fiind controlat de zeci de mii de mici antreprenori locali care deţin alimentare, chioşcuri sau magazine la colţ de bloc, scrie zf.ro.
Nemţii de la Kaufland şi Lidl, controlează un sfert din comerţul modern
